Help, wie weet wat deze jeukende kale/open plekken zijn?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 19:43

Jasmijn159 schreef:
Grace schreef:
Mijn merrie blijkt uiteindelijk allergisch te zijn voor mijt. Mijten zijn beestje die elke winter terug komen en moeilijk te bestrijden al dus de dierenarts. De mijne reageert er te heftig op en dit kan alleen opgelost worden door een antiallergie spuit

Zijn er ook mijten gevonden dan?

Je kunt er prima van af komen hoor! Wel met veel discipline. Wassen met byemite, inclusief dekens, borstels, halsters, alles. Ook de stal eruit en behandelen met ByeMite. Ook de buurstallen en liefst alle paarden tegelijk. Dat enkele keren herhalen met een week er tussen en dan ben je er echt vanaf.

Hoe werkt zo'n anit allergie spuit? Nooit van gehoord. Ik ken wel het spul wat ze in de spier spuiten tegen de mijten, dectomax. Geeft een spuitplek maar werkt wel als een trein.

Ik neem aan dat ze de mijten gezien heeft. De DA was er eerder dan dat ik er was, en had mijn merrie al nagekeken. Een anti-allergie spuit blokkeert de heftige reactie die het lichaam geeft. Ze heeft alleen wel een mildere versie gekregen, ze is namelijk drachtig. Met de andere spuit zou ze het veulen kunnen verwerpen. :=

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:58

Grace schreef:
Dierenarts vertelde dat ik haar niet meer hoefde te wassen, omdat ze een anti-allergie spuit en inderdaad dectomax gegeven heeft. Nu moet het weggaan. Ze heeft alleen nog wel steeds die jeuk, dus overweeg nu wel haar met byemite te gaan wassen. Friezen schijnen wel vaker heftig op mijt te reageren. Voor volgend jaar schaf ik in ieder geval alvast de shampoo aan en ga ik bij het eerste plekje onmiddellijk wassen.

Ja byemite of neocidol werkt hetzelfde. Dectomax is ook hetzelfde maar dan in spuitvorm en werkt langer. Dan hoef je idd een paar maanden niet te wassen.