Askja schreef:c_alsemgeest, daar kun je om lachen, is wellicht ook wat kort door de bocht gaf ik al toe, maar zeg nou zelf: zz licht gelopen tot een jaar terug en dan zulke negatieve reacties in het rijden en zo slecht lopen, met een hals als een bezemsteel? Dat doet vermoeden dat er wel degelijk met (te)veel druk is gereden. Liep het paard wel echt fijn, dan was ie wellicht niet verkocht. Daarbij: als hij niet fijn loopt door een onderliggend medisch probleem, had de vorige ruiter dat toch ook moeten merken. Vandaar mijn aanname.
Klopt... ik geef zelf ook aan dat ii denk dat het dier ergens last van heeft.
Maar zonder elk beeldmateriaal of medisch onderzoek kan je niks zeggen over de vorige ruiter... aangezien er nu ook al een tijdje nieuwe ruiters op zitten. Waarbij het paard verslechterde.
Ik zit trouwens ook even in mijn advocaat van de duivel modus hè?

TS gaf aan hem met proefrijden al stijf te vinden, maar heeft hem toch gekocht zonder hals en rug op de foto te zetten. Daarbij kunnen paarden die altijd heel correct maar ook heel directief gereden worden ook opeens ingaan op de zeeën van ruimte die ze van een mindere ruiter krijgen.
Maar de gestrekte hals en stijfheid klinkt gewoon niet goed. Dus ik zou altijd laten nakijken en foto's laten maken op dit moment om dat eerst uit te sluiten