Beter heb ik nu niet
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
koetjeboe schreef:Festeropre schreef:Als de “juiste” hoefvorm nog niet is bereikt zegt slijtage tot voorbij de witte lijn niks of alles.
Maar als conditie vd hoeven van je paard kort geleden nog zo was als op de eerste foto dan is hij nog lang niet aan een goede hoefvorm gekomen, daar heb je zeker 1 a 2 jaar voor nodig met de juiste bekapping.
Maar begrijp uit je verhaal dat hij inmiddels weer op ijzers stond.
Wel een super leuk dier met dat guitige kopje!
Ja die ijzers moesten wel. Ik rij ook liever zonder. En bekap ook liever zelf. Maar dat kon echt niet. Hij moet eerst de benen op tillen als hij dat doet gaat alles er onderuit.
En hij is idd heel leuk en vooral lief
koetjeboe schreef:Hielen zijn niet ondergeschoven. En hoefschoenen had hij. Deze waren na een maand of 2 op omdat hij sleepte. Schoenen bieden echt niet neer " bescherming" als ijzers. Die slijt ze zelfs al een stuk mee af. Je moet niet denken dat ik niet alles hen geprobeerd maar als je paard kreupel loopt in de wei omdat haar schoenen door gesleten zijn en de teen van de hoef zo ongeveer weg is. Is het bij mij tijd voor ijzers. Jammer dan we hopen ooit weer zonder te kunnen
koetjeboe schreef:De ijzers voorkomen dat hij zijn hele teen afslijt. En nee natuurlijk ben je na 6 maanden nog nergens kwa hoeven. Maar dat is ook niet mijn vraag hier. Ik weet heel goed wat die hoeven op dit moment nodig hebben
Elisa2 schreef:Oke, ik vind zijn bovenlijn namelijk niet zo fijn gespierd op de foto..en vraag me af of het sloffen ook niet te maken kan hebben met een weinig actief achterbeen. Aangezien ik ook springfoto's zag in je profiel..kan hij zijn achterbenen dus wel optillen.