Otti1977 schreef:Volgens mij kun je beter muisjes of sedalin gebruiken.. hoe lang is het lopen?
5 kilometer
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jotoma schreef:De optie werd al genoemd: maar licht sederen en dan de trailer of vrachtwagen op, is dat een optie?
Persoonlijk zou ik dan de da in het bloed laten sederen, vrachtwagentje op en naar huis. Minst stressvol voor alle partijen denk ik.
xPenny schreef:Hier ook eens deze gel gekregen.
1 ding kan ik je vertellen; deze gel werkt zeker weten goed!
Je paard komt er precies hetzelfde uit te zien als wanneer ze een verdoving via een spuit krijgen.
Of ik op een paard zou durven stappen die domosedan op heeft? Nee...
Dan kan ik je beter Vetranquil (muisjes) aanraden, dat haalt de "felle" kanten ervanaf.
xPenny schreef:Hier ook eens deze gel gekregen.
Je paard komt er precies hetzelfde uit te zien als wanneer ze een verdoving via een spuit krijgen.
Dan kan ik je beter Vetranquil (muisjes) aanraden, dat haalt de "felle" kanten ervanaf.
pol013 schreef:xPenny schreef:Hier ook eens deze gel gekregen.
Dat soort 'zeker weten' uitspraken zou ik nooit doen.
Ik heb hier 2 paarden die totaaaal verschillend reageren op een verdoving. 1 gaat van een halve dosering al bijna op zijn gat de andere kan als de pet verkeerd staat na 2 verdovingen (dus 4 x zo hoge doses) nog steeds klaar wakker om zich heen staren.
Jotoma schreef:xPenny schreef:Hier ook eens deze gel gekregen.
Die ervaring heb ik totaal niet. Mijn eerdere gebitsverzorger werkte met die gel en daar werd mijn paard veel minder suf van en bleef veel angstiger. Het derde jaar stond hij achterin zn stal bij de gebitsverzorger en werke t nauwelijks.
Sindsdien da die tandarts is, sedeert via bloed, veel suffer en de jaren daarna nergens last van.
pol013 schreef:Ja, maar jij zegt dat deze gel zeker weten goed werkt. En dat kun je dus niet zo stellig zeggen.
Op basis van paard 1 zou ik zeggen dat een injectie rete zwaar is en op basis van paard 2 zou ik zeggen dat het bijna niets doet. maw bij ieder paard kan het andere uitpakken.