Echte suikervrije snoepjes

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xMalibu

Re: Echte suikervrije snoepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 14:17

Een stukje roggebrood? Dat moest ik mijn pony geven van de kliniek toen hij op een streng suiker dieet moest maar we wel iets nodig hadden om zijn supplementen mee te geveb

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 14:43

rozenbottel is inderdaad niet suikervrij, wel vrij van toegevoegde suiker ;)

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 14:56

Sizzle schreef:
Een rozenbottel suikervrij, hoe naief is dat.
Het is gewoon een vruchtje.

Ik zie ook niet in waarom je paarden iets uit de hand zou moeten voeren eigenlijk. Maar verder staat inderdaad dat ene snoepje gewoon niet in verhouding met 10% suiker in 10kg hooi per dag.

Als ik perse iets wil geven zoals bij trailer laden dan geef ik een mineralenbrokje die sowieso al bij het dagelijks rantsoen hoort.

Los van de suikers die overigens maar minimaal aanwezig zijn zitten ze vol met antioxidanten die bijdragen aan een betere afvoer van afvalstoffen wat zeker voor een spierbevangen paard een hele goede bijkomstigheid is.
En verder heeft het nog veel meer goede eigenschappen die bevorderend werken.
En waarom niet voeren uit de hand?
Je roept maar wat naar eigen mening zonder het te onderbouwen.
Juist bij trailerladen zou ik niet met voedselbeloning werken.
Overigens zijn er meer manieren om suikerinname bij jouw paard te beperken die van grotere omvang zijn dan enken de snoepjes

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:41

Ik zeg toch niet dat rozebottels niet gezond zijn :Y)
Maar op de vorige pagina staat letterlijk dat ze suikervrij zijn.

Als je niet trained met voedsel beloning dan zie ik zeker geen toegevoegde waarde in een hapje uit de hand in stal. Met trainen leer je eerst wachten, maar als het enkel pure gewoonte is dan schep je verwachtingen bij het paard die tot negatief gedrag kunnen leiden.

Hoe dan ook gaat een paard niet hoefbevangen worden van 1 knabbeltje per dag.

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:03

De crunchies van Cavalor zijn suikervrij :j

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 19:21

Ik ga starten met roomse kamille bloesems te geven als 'beloning'. Snackje.

x_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 18:54

Dat er suikers in hooi zitten weet ik en daar is zijn voedingschema op aangepast. Hij krijgt nu iedere keer als ik aankom en weg ga een stukje komkommer. Voeren uit de hand heb ik geen probleem mee omdat mijn pony weet dat die niet mag "bedelen". Rozenbottel is ook nog een optie! M'n dierenarts komt deze week weer langs voor controle dus ga ik het even voorleggen! Bedankt voor het meedenken!!! X

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:54

x_Charlot schreef:
Dat er suikers in hooi zitten weet ik en daar is zijn voedingschema op aangepast. Hij krijgt nu iedere keer als ik aankom en weg ga een stukje komkommer. Voeren uit de hand heb ik geen probleem mee omdat mijn pony weet dat die niet mag "bedelen". Rozenbottel is ook nog een optie! M'n dierenarts komt deze week weer langs voor controle dus ga ik het even voorleggen! Bedankt voor het meedenken!!! X

Je kan evt. ook het hooi voor min. 10 min. in water leggen alvorens te geven, hiermee verdwijnen een deel van de suikers.
Wel aan te raden om dan een goede mineralenbrok bij te voeren als je dat nog niet doet.
Succes met je lieverd!

divafloortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:55

Ik geef zelf komkommer aan mijn pony en ze vindt het heerlijk! Mijn pony is hoefbevangen gevoelig en mag daardoor ook 0.0 suiker. Ik zou komkommer echt uitproberen echt een aanrader!

Edit:
Ik lees net dat je al komkommer geeft haha. Ik zou het gewoon bij komkommer houden, als ze het lekker vinden waarom niet? Mijne is er echt gek op.