Spijker in hoef

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 23:52

bigone schreef:
Maar het feit dat het dier er ondanks pijnstilling niet op wil steunen dan gaan bij mij de alarmbellen af.

Dit. Onderschat bute niet, dat is een érg sterke pijnstiller, en een paard moet wel héél veel pijn hebben willen ze door bute heen kunnen komen.

zorro

Re: Spijker in hoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 00:04

Als je paard er onder de bute nog niet op staat, heeft het dier echt flinke pijn.. ik vind de,in mijn ogen, wat 'sarcastische' manier van schrijven dat de spijker er 'maar' 7 cm in is gegaan, ook een beetje overkomen alsof je het wat onderschat. Ik kan het mis hebben hoor, mijn excuses dan alvast.. maar ik schrik wel van de combi bute en nog steeds niet belasten.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-18 11:14

Bedankt voor de beterschapswensen!

Fijn om te horen dat er in elk geval een aantal (min of meer) positieve ervaringen zijn. Ik probeer me daar toch aan vast te houden, hopelijk kunnen we onze pony-geit-met-paardenkracht (mijn excuses voor de verwarring bij sommige mensen ;) ) daar straks ook onder scharen!

Ik zal proberen om de meeste dingen zo eerlijk mogelijk te beantwoorden.

Ondertussen is het verband verwisseld (ze is nu prachtig roze met hartjes :+ ) en een nieuw kompres aangebracht. En het lijkt beter te gaan! Zowel de DA (die uiteraard in contact staat met de kliniek waar we naartoe zijn geweest, maar in deze uithoek is een kliniek gewoonweg ver weg) als wij zijn verrast over hoe goed het gaat - eerlijk gezegd had niemand echt verwacht dat ze het zo ver zou redden, alhoewel we er natuurlijk nog lang niet zijn... Voor wat betreft de behandeling gaan we voorlopig gewoon mee in die van de DA en de kliniek (waar ze uiteraard direct naartoe is gebracht, de DA doet alleen de verdere behandeling), we hebben met beide goede ervaringen. Desondanks heel erg bedankt voor het meedenken, het is nooit slecht om je van meer zichtwijzen bewust te zijn :)

Ze begint wat te steunen op haar hoef, draait meer rondjes door de stal en is ondertussen ook gaan liggen. En ze krijgt praatjes, vooral als de pijnstilling eraan komt, want die vindt ze duidelijk niet te vreten. Ook kijkt ze helderder uit haar ogen en begint ze sinds gisteren weer echt te 'kletsen' als ik aanwezig ben. Ook haar temperatuur blijft in orde *\o/*

Mijn vader heeft het blok eraf gehaald - hij had immers in eerste instantie ook niet door hoe lang de spijker was, of dat er überhaupt zo'n spijker in zat en zoiets zou gebeuren. Daardoor is de precieze lijn waarin de spijker binnen is gedrongen lastig te bepalen. Mijn vader is er op dit moment niet en ik was op dat moment niet mee met het uitlaten van de honden, maar ben gebeld om de trailer klaar te zetten. Net zoals dat ik gisteren het spook vasthield bij het vervangen van het verband. De precieze locatie kan ik wel als mijn vader maandag terug is vragen. Ik heb me daar eerlijk gezegd niet per se mee bezig gehouden, omdat ik er weinig aan kan veranderen en me meer heb geconcentreerd op de behandeling en verzorging voor zover ik die kan doen.

Qua entingen; alles is uiteraard geregeld. En foto's zijn gemaakt, vandaar dat duidelijk is dat het bot/hoefbeen niet geraakt is. Afgezien van de plek waar de spijker is binnengedrongen is dus echter niet duidelijk wat geraakt is, omdat niet duidelijk is naar welke kant de spijker gericht is geweest.

Voor wat betreft mijn taalgebruik: ik weet hier in huis niet beter. Alles wordt middels taal en grapjes luchtiger gebracht dan hoe we het eigenlijk zien, het is onze manier om met dingen om te gaan en betekent geenszins dat we een situatie niet serieus nemen. Bovendien heb ik dit topic toch wel enige tijd (na een dag of anderhalf, dus toen de eerste schok voorbij was en het nog niet verslechterd was) aangemaakt.
Laatst bijgewerkt door mar_fay op 27-01-18 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 11:40

Oke, dus er is wel nader onderzoek op de kliniek geweest, sterkte ermee en hopen dat geit straks weer vrolijk rondhuppelt.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 12:02

Dat verduidelijkt al weer wat. Succes met de pony, nu duimen blijven dat het goed gaat en dat er geen andere vitale structuren zijn geraakt.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 12:42

Wij ook hoor- als er iets vreselijks gebeurt proberen we het randje eraf te halen met humor.

Godzijdank voelt je pk-geit zich al een stuk beter!

Noahh_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:06

Jeetje, wat schrikken voor jullie. En wat sneu voor het paard. Mijn paard heeft ook zoiets gehad. Helaas moest die met spoed naar de kliniek vanwege bloedvergiftiging.
Ze dachten na een paar dagen dat het wel goed zou komen. Helaas kwamen ze er na die dagen pas achter dat de diepe buigpees en slijmbeurs was geraakt. Meneer kon dus nog even blijven.
Ik zou het een tijdje goed in de gaten houden.
Succes

elbony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 23:58

Fijn dat de patiënt al weer wat opknapt. Houd goede moed, dat zal de pony ook helpen. Je angsten pakken ze op maar ook je goede moed. Ga uit van een positieve uitkomst.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 00:29

Bedankt allemaal!
Ondertussen is het al weer stukken beter. Vandaag door de DA aangemoedigd om haar los te gooien. Lopen gaat prima en bokkensprongen maken ook :+ ze is alweer stukken gelukkiger en haalt ondertussen ook weer grapjes uit. En... ze is alweer een keer ontsnapt. Ze kwam wel 1,5 meter, toen stond er een kruiwagen in de weg. Maar het gaat duidelijk de goede kant op :) hopen dat dit aanhoudt!

xdaniejelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:56

Hier helaas geen goed einde.. mijn lieve paard was ook in een spijker gaan staan, kreeg bloedvergiftiging en moest haar laten inslapen... :(

Hopelijk komt het bij jullie helemaal goed, succes en sterkte!

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:23

Hier met mijn D pony ook eens meegemaakt.
Een roestige spijker in haar hoef gekregen tijdens het rijden.
Deze er uit gehaald en meteen in een bad met soda gezet.
Nadien met blauwspray verzorgd en in de watten gezet.
Pony heeft geen AB gehad en heeft er ook nooit op gemankt gehad gelukkig.

Noahh_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:50

Gelukkig gaat het de goede kant op