Bokhoef/beervoet ervaringen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 01:44

Laurenbooh schreef:
Het is duidelijk dat er inderdaad iets niet Juist is vandaar ook de foto’s die gemaakt gaan worden.

Na de uitslag van de foto’s zal bepaald worden of hij teruggaat of niet.

Ik vroeg geen commentaar vroeg alleen ervaringen,
Ik hè het beste voor met mijn paard en zal er dan ook alles aan doen Hey hem zo goed mogelijk te maken.
Dat wil zeggen dat hij nu al ruime tijd niet bereden word en niet belast word om verdere schade te beperken en eerst het een en ander uit te sluiten

TS...een paard met zo'n beenstand...snel teruggeven.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 10:37

Akhal_Teke schreef:
Gini schreef:
Hier een paard met bokhoef (en daardoor inwendig ook wel wat problemen, vaak hoefzweren). Het is te managen en meestal gaat het ook gewoon goed, maar het is wel niet lekker ongecompliceerd paardje hebben. Ook heeft het even geduurd voordat we het management 100% goed hadden en die periode is best wel slopend geweest. En stiekem kruipt er dan toch telkens best veel geld in.
Nu gaat het gelukkig goed, maar in de toekomst bewust de keuze maken voor een paard met bokhoef, nee, dat niet.

Hoe oud is je paard nu en heb je foto's van hoe die hoef er nu uitziet?

Mijn paard is ondertussen 8 jaar oud. We komen van dit:

Afbeelding

En nu is het zo:

Afbeelding

Donderdag staat de hoefsmid gepland en dat is hoognodig. Ben eigenlijk al een week te laat.

Abacab

Re: Bokhoef/beervoet ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 11:01

Oei ik schrik en wel van want dit is wel een serieus probleem. Loopt je paard wel echt zuiver in alle gangen. En heb je dit paard bij aankoop laten keuren door een DA?

Als je serieus aan de slag wilt dan zou ik toch maar even naar de kliniek rijden om ht been op de foto te zetten. Daarna kun je in overleg met de DA bepalen hoe dit paard het best beslagen kan worden. Er zit een flink revalidatie traject aan vast.