Sky_As schreef:Melissa1996 schreef:We hebben inmiddels 4 hengsten van alle leeftijd tot de 4 jaar laten casteren door de castreur. Ideaal na 20 minuten lopen ze alweer rond in de wei.
Zowel de jaarlingen als de oudere hadden er na geen complicaties en waren snel weer de oude.
werden deze paarden ook verdoofd? (dus niet alleen licht suf gespoten maar ook echt tegen de pijn verdoofd) en achteraf ook pijnstillers/ontstekingsremmers gespoten? Want dat vind ik het voordeel van een dierenarts. En om de kosten hoef je het niet echt te laten.... die paar tientjes dat een dierenarts meer kost vallen in het niet met wat een paard toch al kost.
Want wat ik in het verleden van castreurs gezien heb, vond ik niet echt meer van deze tijd.
Wellicht dat jij wel een goede hebt/weet, dan zou dat ook wel een goede optie zijn in mijn ogen
Ja zeker. Eerst een roesje, dan flinke plaatselijke verdoving. Zowel voor als na de ingreep wordt alles met een ontsmettingsmiddel (wat absoluut niet prikt) schoon gemaakt. En daarna krijgen ze een antibiotica toe gediend.
En bij een vermoeden van een onsteking kun je de beste man bellen en komt hij dezelfde dag nog controle doen en zonodig behandelen (bij ons nog niet voorgekomen)
Niks als goeds over hem en zijn behandeling. Vind het een hele fine werk methode.