Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Koper schreef:De kwaliteit van de vacht (in de zin van: algehele weerspiegeling van de gezondheid) zou ik me bij dit paard meer druk om maken dan om die lichte ribjes. Hij ziet er een beetje doffig uit.
Een jong paard is nog in de groei, en het kan natuurlijk daardoor komen. Een wat hoger in het bloed staand paard, zoals bij voorbeeld die van snollygoster, heeft ook vaak licht zichtbare ribben. Dat paard vind ik er prima uitzien. Die van TS wat minder, maar dan niet vanwege de ribben persé.
RianneH schreef:Ik vind hem er in het algemeen ook niet zo heel fit uit zien. Kan natuurlijk vertekenen, maar hoe is zijn vacht?
Zal eerst gaan werken met een dikmaker, weet niet of je rijdt maar dat voorlopig op een laag pitje zetten en een bloedonderzoek overwegen. Wormen en evtuele tekorten zou ik in elk geval laten testen.
Dikmakers kan je denken aan bietenpulp of senior priores.
s_stroobant schreef:SparkYY_8 schreef:Ik zou ook een bloedonderzoek laten doen.
Vorig jaar was mijn paard ook erg schraal ondanks dat ze goed at en actief/fit genoeg was. Uit het onderzoek bleek dat de leverwaarden niet goed waren door waarschijnlijk een ophoping van de giftige stof uit sint jacobskruiskruid in hooi (nog van de vorige eigenaar). Na een ontgiftingskuur van 3 maanden zagen we haar met de dag dikker worden en was het probleem zo verholpen.
Oh, echt? Kunnen ze daar dan nog zo lang last van hebben? En merkte je behalve dat de ribben zichtbaar waren, niks anders op?
s_stroobant schreef:Koper schreef:De kwaliteit van de vacht (in de zin van: algehele weerspiegeling van de gezondheid) zou ik me bij dit paard meer druk om maken dan om die lichte ribjes. Hij ziet er een beetje doffig uit.
Een jong paard is nog in de groei, en het kan natuurlijk daardoor komen. Een wat hoger in het bloed staand paard, zoals bij voorbeeld die van snollygoster, heeft ook vaak licht zichtbare ribben. Dat paard vind ik er prima uitzien. Die van TS wat minder, maar dan niet vanwege de ribben persé.
Mijn paard is heel vuil, als in vol met stof. Hij is nog nooit in zijn leven gewassen geweest. Dat is het probleem niet hoor. Is ook winter, heeeel dikke vacht. Niemand op stal of dierenarts zegt hier wat van.
Koper schreef:De kwaliteit van de vacht (in de zin van: algehele weerspiegeling van de gezondheid) zou ik me bij dit paard meer druk om maken dan om die lichte ribjes. Hij ziet er een beetje doffig uit.