Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Diddykong schreef:Je pony is veel te kort bekapt en hierdoor loopt hij gevoelig. Ik vind hem vooral rechtsvoor kreupel, maar het filpmje is zo kort dat het wel lastig te zien is.
Het sneller lopen net na het bekappen is meestal juist geen goed teken. Paarden gaan ook sneller lopen als ze pijn ervaren om zo snel de druk weg te nemen. Als dit niet werkt gaan ze daarna kreupel lopen. Als het niet opknapt zou ik toch een ijzertje overwegen, dan kan de hoef weer wat aangroeien en heeft de pony geen pijn meer.
Diddykong schreef:Maar als hij gevoelig is met lopen, heeft hij ook pijn met stilstaan en op stal staan, alleen zie jij dit niet. Dan ontlast hij gewoon steeds een voetje en dit valt niet zo op. Hoefschoenen kun je dan ook doen, maar dit haalt niet altijd de druk weg van de zool.
Maar...als hij beter loopt en opknapt hoeft dit natuurlijk allemaal niet. Wel moet de smid de volgende keer kritisch kijken, en niet zo kort en kaal bekappen. Deze is daar blijkbaar gevoelig voor.
mirriejj schreef:Diddykong schreef:Maar als hij gevoelig is met lopen, heeft hij ook pijn met stilstaan en op stal staan, alleen zie jij dit niet. Dan ontlast hij gewoon steeds een voetje en dit valt niet zo op. Hoefschoenen kun je dan ook doen, maar dit haalt niet altijd de druk weg van de zool.
Maar...als hij beter loopt en opknapt hoeft dit natuurlijk allemaal niet. Wel moet de smid de volgende keer kritisch kijken, en niet zo kort en kaal bekappen. Deze is daar blijkbaar gevoelig voor.
Het aparte is dat er bij deze bekapping amper gecorrigeerd was, ofja minder dan normaal. Achter is er zelfs alleen de vijl over gegaan en de straal wat bijgesneden.
De paarden staan aan huis en wij hebben camera's in de stal en buiten. Ik kan dus precies in de gaten houden wat hij doet en hij staat net als normaal, ontlast ook niet omstebeurt zijn voeten gelukkig.
Het is voor mij een vraagteken waarom dat hij er dit keer zo heftig op reageerde en ook meteen op 3 hoeven. Dat hij voor reageert kan inderdaad door de lichte correct komen. Alleen achter is er zo goed als niets af gegaan.