Paard drinkt te weinig

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 18:41

Klein en hard kan ik bepaald niet zeggen bij hem :) Hij heeft nu een compo en dat lijkt goed te werken. Hij is veel minder stijf. Bij hem is het voornaamste symptoom dat zijn spieren erg stijf worden ivm te veel afvalstoffen in het bloed. Daarom krijgt hij sinds de zomer humus, koolstofklei en mariadistelzaad en nu in de winter, het lastige seizoen voor de waterenergieën, dus ook die compo.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:44

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 18:50

suffie schreef:

Zeker :j Meeste wist ik al, onder andere dat van die zenuwimpulsen merk ik goed aan mijn ruin. Met zout in het voer is hij veel minder hysterisch. Zoals bij alles heb ik de dosering bepaald nav de reactie. Zoiets vind ik heel individueel, ik kijk gewoon wat er gebeurt en als ik resultaat zie heb ik voorlopig de juiste hoeveelheid te pakken. Wanneer hij gras tot zijn beschikking heeft krijgt hij meer zout omdat hij dan ook meer kalium binnen krijgt.

Dat het zo belangrijk is om zout aan het water toe te voegen wist ik niet. Ik heb 2 waterbakken. Zal er eens aan eentje zout toevoegen. Kan dat gewoon met keukenzout (zonder jodium uiteraard)?

Monique1963

Re: Paard drinkt te weinig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:59

En heel natte slobber geven, soort gebonden soepje zeg maar, haut cuisine, krijgt hij ook veel vocht mee naar binnen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 19:01

Of lees de OP even :)*