Mischien kreupel paard ???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Veraaaaah

Re: Mischien kreupel paard ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 21:12

Ik zou morgen een DA bellen en vragen om advies. Vanuit daar kun je verder gaan kijken.
Heb je hem/haar laten keuren?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 21:14

Mensen die weinig echte basiskennis hebben wat betreft blessures ed zou ik altijd eerst aanraden een da te raadplegen alvorens een fysio of iets dergelijks. :o

Mensen met jaren ervaring hebben er vaak een beter oog (en onderbuik gevoel) voor om vast te stellen welk pad ze moeten nemen voor een optimale genezing.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:52

RoyceMack schreef:
Vleddertje1 schreef:
Eh...een dierenarts laten komen..

En wat kan die doen dan? Constateren dat t paard kreupel loopt? Duur geintje als je dat zelf ook kan bedenken. Kan TS beter even een filmpje maken en ermee naar de praktijk gaan en advies vragen.

Ik zou me, als ik jou was eens inlezen over de inzet van een osteopaat of fysiotherapeut. Mijn voorkeur gaat uit naar die laatste. Die kunnen kijken waar de kreupelheid vandaan komt en die kunnen ook direct behandelen om ervoor te zorgen dat de aandoening verminderd. Ook krijg je dan advies mee.

Veel mensen zeggen direct dat er een arts bij moet komen (dat is bij mensen ook zo) maar feitelijk kan een arts niks anders doen als medicijnen voorschrijven en een diagnose stellen. Maar een huisarts heeft bijvoorbeeld ook echt te weinig kennis van spieren en gewrichtstelsels en daarvoor moet je echt bij de fysio zijn. Die kan je precies aangeven wat er mis is en hoe t opgelost kan worden.

Duur geintje of niet. Je wilt ook weten wat er zit en het niet erger maken. Mijn paard is bekend met rug problemen en liep van de week tijdens mijn les na een bepaalde oefening ineens onregelmatig. Omdat de DA moest komen voor haar oog heb ik meteen een kreupelheidsonderzoek laten doen. Ik was er van overtuigd dat het haar rug was en zo kon ik toch de benen laten testen en deels uitsluiten. Ik beb nu een week verder. In beide achterbenen pees blessures. Dus ja, je kan zelf ook bedenken dat een paard kreupel is. Maar jij kan niet zien wat er aan de binnenkant zit. En dus ook niet bedenken wat het beste te doen bij een kreupelheid.

Ts, ik zou je tocht adviseren om je paard na te laten kijken.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 01:24

Laura098 schreef:
Het kan ook zo zijn dat ze me uittest.want voor dat ze niet goed liep deed ze dat ook al en dat kwam als het goed is omdat ze maar 1xper week werd gereden

Ook al loopt een paard maar 1 x per week dan hoort een paard nog niet kreupel te lopen! Wie heeft jou dat verteld dat ze dat doet omdat ze maar 1 x per week gereden wordt?

Is het paard gekeurd bij aankoop?

Heb je misschien een filmpje van het rijden? Dan kunnen we je beter helpen met advies :)

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 02:04

dresjoepie schreef:
Laura098 schreef:
Het kan ook zo zijn dat ze me uittest.want voor dat ze niet goed liep deed ze dat ook al en dat kwam als het goed is omdat ze maar 1xper week werd gereden

Ook al loopt een paard maar 1 x per week dan hoort een paard nog niet kreupel te lopen! Wie heeft jou dat verteld dat ze dat doet omdat ze maar 1 x per week gereden wordt?

Is het paard gekeurd bij aankoop?

Heb je misschien een filmpje van het rijden? Dan kunnen we je beter helpen met advies :)

Ben ook benieuwd naar een filmpje! Zo kunnen we idd beter advies geven. Maar anders zou mijn advies wel de dierenarts erbij halen zijn. :(:)