Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sanned schreef:Je kan alleen een klacht indienen bij het veterinair tuchtcollege als je rechtstreeks in je belangen wordt geschaad. Bij particulieren is dat alleen de eigenaar van het dier of de houder van het dier. Jij kan dus geen klachten indienen als het andermans dier betreft.
Het is wel mogelijk om een klacht in te dienen bij de NVWA, maar dan alleen als het gaat om zaken die het grote belang schaden. Dus bijvoorbeeld een dierenarts die resten antibiotica in de sloot dumpt, of een dierenarts die weet dat een veehouder allerlei regels overtreedt maar daar niks aan doet. Dan kan je het aankaarten bij de NVWA en kunnen die na een onderzoek eventueel een tuchtrechtelijke procedure starten. Dat lijkt mij hier niet het geval te zijn.
In dit geval is het dus eigenlijk heel simpel, bemoei je er niet mee. Tenzij er echt sprake is van dierenmishandeling of verwaarlozing, dan kan je en melding maken bij 144.
suikermeisje schreef:Mijn reactie is ook dat het zeer sneu is en dat het iets zal zijn voor de dierenpolitie.
Eigenaar haalt dus DA erbij en net zolang een ander totdat ze iets hoort wat ze wil horen.
Helaas heb ik ook zo’n buurvrouw..