funnyhorses schreef:Hoe check je op zand?
De dierenarts heeft mest meegenomen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
deess schreef:Warmere deken op nog zou ik doen , en zowel merriebrok als 18 plus als seniores priores geven , en wat meer blijkbaar want hij doet het er niet goed op nog. Wel blijven bewegen met hem ook. Fijn dat zn tanden goed gedaan zijn en geen wormen toch ook neem ik aan ?
liespower94 schreef:funnyhorses schreef:Hoe check je op zand?
De dierenarts heeft mest meegenomen
superpony schreef:Wel of geen zand in de mest vind ik persoonlijk niet voldoende bewijs voor zand in de darmen. Als het eruit komt, zit er wat in, maar komt er dus ook uit. Als er niks uitkomt, wil het niet zeggen dat het er niet in zit en gewoon niet mee naar buiten komt. Heel vezelrijk eten zorgt er ook voor dat veel zand wordt meegenomen naar buiten bijv.
Je hoort altijd goede dingen over de sp, maar ik vind hem op papier niet zo mooi. Wij hebben er 1 van 18jr, 2 van 19 en 1 van 24. Die staan 24/7 buiten met hooi. Zij krijgen in de winter bietenpulp en wiesencobs. Behalve de 18jarige staan ze zonder dekens en zien er goed uit.