Wortelen bewaren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: Wortelen bewaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 00:50

je zak ophangen met of zonder een katrolletje, maar van de muur verwijderd. Nooit meer last van muizen.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 00:58

liekec schreef:
Voerton en dan gewoon de deksel niet dichtschroeven, werkt hier prima.

Wij doen onderin de voerton ook nog een beetje stro, dan blijven ze helemaal prima.. Gaten erin boren zou ik niet doen eigenlijk, als je ze dagelijks voert komt er toch ook lucht bij en elk gaatje is een beginnetje voor de muis.. Ophangen etc. zou bij ons niet kunnen, dan loop ik elke avond in het donker tegen die zak aan :')

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 02:18

Ik had ze hier in een houten kist met deksel en in een jute zak op een paar plakken stro. Nog steeds bevroren ze in de winter maar dat was voor ons de beste manier destijds. Was een kist zoals deze https://www.welke.nl/photo/IPPYSwoondec ... 1388092776 ook die wielen is handig, als we geen wortelen voerden dan deed ik er de brokken in :j

als je opslagplaats warm genoeg is (zoals bij ons nu :) ) dan zou ik kiezen voor Afbeelding een wasmand zoals deze, niet met grotere gaten want daar klimmen muizen echt nog wel doorheen

beter is nog 1 zoals deze Afbeelding daar komen ze helemaal niet in, maar wel zuurstof

het is echt afhankelijk van hoe koud het is op je stal, als het erg koud wordt bevriezen ze namelijk allemaal en dan kan je ze weggooien, rotte wortels worden snot :x -:(-

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 08:28

Veel mensen onderschatten hier ratten en muizen geloof ik :')

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 12:25

Ligt eraan hoe enthousiast je ratten en muizen zijn ook, hier lukt onze manier prima dus de ratten beperken zich tot het hopen op restjes kippenvoer.. :+

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 12:30

een plastic ton die hoog genoeg is.
muizen kunnen niet langs plastic(glad) omhoog klimmen.
dus gewoon stro erin,wortelen erin en geen deksel erop.
als er niets in de buurt staat waar ze op kunnen klimmen om zo bij de ton te raken,raken ze daar onmogelijk in.

marlefeenstr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 20:16

Ik heb van de week een nieuwe zak wortelen gekocht. Die heb ik voor tijdelijke op mijn gladde voerton gezet. Na 2 dagen hadden ze het door en klommen ze daar ook op.
Ik heb zo snel ik kon een wasmand gekocht, die van het plaatje hiernaast boven. Tot gisteren hadden ze er nog niet bij gekund. Dus ik denk dat dit werkt!
De vrieskou is nooit een probleem geweest, ze zaten altijd gewoon in de zak.