Tweezijdig kreupel vanuit heup/lies met koorts

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nynkster

Re: Tweezijdig kreupel vanuit heup/lies met koorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:35

Waarom open je een topic als je de mening niet wil horen? Ga dan maar in je uppie ergens zitten denken ipv dat je dir soort dingen deelt. Alsjeblieft zeg

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 21:41

Oh ja? Doe maar even jouw rekening keer 8 hoor voor die van mij, paar centjes en tientjes en dan zijn we op mijn bedrag aangekomen.
En dan durven te zeggen dat ik geen dieren moet nemen. De gemiddelde mens krijgt een klap van zo'n geldbedrag hoor. En dan staat de volgende eventueel weer voor de deur maar dan mogen we het niet hebben over eventuele kosten welke ik in acht neem want tja, alle kosten die dan daarbij komen kijken betaal je gewoon en je beredeneert niet wat een verstandig te belopen weg is. Triest figuur. En dan durf je te praten over verstand. Dat dier staat hier al 8 jaar van z'n pensioen te staan en krijgt de meest luizen leven die er is.
Op het moment dat hij koorts heeft krijgt hij ontstekingsremmers en pijnstillers waardoor de koorts weer zakt. Daarna is de koorts 3 volle dagen incl vandaag onder controle met medicijnen en is het klinische beeld niet beter. Onder behandeling van een arts die zeer goed aangeschreven staat hier en die zeker weten meer verstand heeft als iemand zoals jij heb ik meer dan genoeg reden om te zien of het dan beter gaat of niet. Een medicijn werkt niet direct en op het moment dat ik dat genoeg vond heb ik tegen wil van dierenarts actie daarop ondernomen en ga ik voor een second opinion. Dat is mijn recht en mijn beslissing. En jouw mening boeit me daarbij geen enkele zier.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 21:42

Nynkster schreef:
Waarom open je een topic als je de mening niet wil horen? Ga dan maar in je uppie ergens zitten denken ipv dat je dir soort dingen deelt. Alsjeblieft zeg

Ga jij lekker een potje levenservaring op doen en ergens anders rel schoppen met je tienergezeur

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:42

sylva schreef:
Oh ja? Doe maar even jouw rekening keer 8 hoor voor die van mij, paar centjes en tientjes en dan zijn we op mijn bedrag aangekomen.
En dan durven te zeggen dat ik geen dieren moet nemen. De gemiddelde mens krijgt een klap van zo'n geldbedrag hoor. En dan staat de volgende eventueel weer voor de deur maar dan mogen we het niet hebben over eventuele kosten welke ik in acht neem want tja, alle kosten die dan daarbij komen kijken betaal je gewoon en je beredeneert niet wat een verstandig te belopen weg is. Triest figuur. En dan durf je te praten over verstand. Dat dier staat hier al 8 jaar van z'n pensioen te staan en krijgt de meest luizen leven die er is.
Op het moment dat hij koorts heeft krijgt hij ontstekingsremmers en pijnstillers waardoor de koorts weer zakt. Daarna is de koorts 3 volle dagen incl vandaag onder controle met medicijnen en is het klinische beeld niet beter. Onder behandeling van een arts die zeer goed aangeschreven staat hier en die zeker weten meer verstand heeft als iemand zoals jij heb ik meer dan genoeg reden om te zien of het dan beter gaat of niet. Een medicijn werkt niet direct en op het moment dat ik dat genoeg vond heb ik tegen wil van dierenarts actie daarop ondernomen en ga ik voor een second opinion. Dat is mijn recht en mijn beslissing. En jouw mening boeit me daarbij geen enkele zier.

Ik hoor dat je alles al weet :))
Dat is positief!
Veel succes ermee he +:)+

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:45

Is goed, ik ga wel met Mn “tienergezeur” 8)7
Ik hoop voor je oaard dat zijn baas ooit nog een keer gezond verstand krijgt >;) en dat hij dan de nodige hulp krijgt.

En het feit dat je je zo aangevallen voelt zegt voor mij al genoeg

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:00

Wat wil je dan wel van bokkers horen?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:13

Uh huh pardon?! Je reageert wel heel heftig.

Als je een paard vol propt met pijnstillers en het dier geeft nogsteeds heel veel pijn aan, is het dan niet gewoon verstandiger een keuze te gaan maken? Of kliniek met bijbehorende kosten of.....
Paard mag koorts vrij zijn, hij is zoals ik kan lezen NIET PIJNVRIJ!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:19

Ik heb even getemd, want je reactie is echt ongepast TS. Begrijp dat je stress hebt, maar dan nog...

Ik denk ook aan een breuk. Ik zou een paardentaxi bellen en hem naar een kliniek brengen. Hij heeft erg veel pijn, zo te lezen. Succes!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:21

Jessix schreef:
Ik heb even getemd, want je reactie is echt ongepast TS. Begrijp dat je stress hebt, maar dan nog...

Ik denk ook aan een breuk. Ik zou een paardentaxi bellen en hem naar een kliniek brengen. Hij heeft erg veel pijn, zo te lezen. Succes!

Ik had ook al getemd voordat ik het bericht plaatste, vind het ronduit ongepast om zo in het openbaar te gaan schelden, hoe boos of teleurgesteld je ook bent, ook al ben je emotioneel.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:30

Maar TS op dit moment doet het er toch helemaal niet om over wat er vroeger is gebeurt of wie de hoogste dierenarts rekening heeft gehad?
Het gaat toch om de situatie waarin je nu zit met je paard?

Je vraagt in je begin post om raad en twijfelt of je hem naar de kliniek zou brengen.
Je geeft aan dat je paard veel pijn heeft.
Als het mijn paard was zou ik hem zo snel mogelijk op de kliniek willen hebben zodat ze uit kunnen zoeken wat het is ipv hem nog een paar dagen met pijn rond te laten lopen.
Dan maar een dag vrij van het werk en vervoer proberen te regelen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:40

Ik snp heel goed je onmacht. En geld is wel een verrot ding als je er zoveel aan moet uitgeven steeds, ik heb ook wel eens gejankt om een rekening. Wie niet?
Dus leuk dat allemaal mensen roepen; ga dit regelen, de vraag is, kún je dit regelen? Of gaat dat simpelweg niet meer? Misschien is er dan wel hulp mbt vervoer te krijgen? Bokkers genoeg hier zou ik zeggen. :) zelf woon ik te ver weg om accuut je te helpen maar er is dichterbij vast ook iemand te vinden.
Dan vraag ik me af of je zo'n ziek dier nog moet vervoeren, of afscheid nemen. Zeker als het al een oud paard is dat nu zo erg lijdt. Als het met een paar dagen niet verbetert zou ik dat serieus overwegen. Afgaande op het idee van acht jaar pensioen.
Heel veel sterkte, klinkt bijna als koudvuur, en dat zijn geen grappen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:47

Ik heb er geen moeite mee om een paard wat op is niet oneindig te gaan dokteren, maar volgens mij is er nog totaal geen diagnose gesteld. Is er enkel getracht de koorts te verlagen en dat is blijkbaar gelukt.
Ts haalt zelf een kliniekbezoek aan in de op, dus blijkbaar is er wel geld voor.
Een kliniekbezoek hoeft ook niet gelijk duizenden euro's te kosten, ook daar kan je ten alle tijden met de arts besluiten dat het beter is het dier te laten gaan.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 22:59

Ladybird; Eerlijk antwoord? Normale tips. Meedenken met je terwijl je onder druk staat, worstelt met meningen van anderen en meningen van de dierenarts terwijl je die eventueel tot zo ver wil volgen. Klinisch gezien heb je een beeld en optisch gezien is er niks aan de hand. Dus in principe vraag je ervaringen en tips. Geen geoordeel. Sowieso omdat me dat totaal niets doet en omdat je niet kan oordelen vanaf zo'n afstand. Je kent de situatie niet en je kent de persoon/het paard niet.
Al jullie geroep en gemekker over wat ik moet doen in de vorm van een oordeel maakt mij idd erg kwaad. En dan kan je temmen wat je wilt, ik vind jullie reacties, van sommige in dat geval, onbeschoft en ongepast. Is maar net hoe je erin staat.
Zo'n aanval vind ik persoonlijk en ongegrond. Daar word ik kwaad van ja. Vooral omdat t inhoudelijk uberhaupt kant nog wal slaat.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 23:00

Ik viel niks of niemand aan hoor ;)

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 23:08

Dan moet je wellicht je post terug lezen. Ik vind van wel en een bokker die daar als eerste op reageerde ook. Ongepast en aanvallend. En ja dan heb je na een lange dag zorgen maken wel een verkeerde aan mij als je me gaat beschuldigen van een slechte eigenaar zijn.

Het voegt niks toe wat je typt naar mijn idee.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 23:13

sylva schreef:
Dan moet je wellicht je post terug lezen. Ik vind van wel en een bokker die daar als eerste op reageerde ook. Ongepast en aanvallend. En ja dan heb je na een lange dag zorgen maken wel een verkeerde aan mij als je me gaat beschuldigen van een slechte eigenaar zijn.

Het voegt niks toe wat je typt naar mijn idee.

Ik heb niet 1 x gezegd dat ik je een slechte eigenaar vind. Dat maak je er zelf van. Dat ik niet in je dierenarts vertrouw op basis van jou verhaal , dat klopt.

Als ik jou was zou ik een rustig je eigen posten bijlezen. Het zijn tips. Je vraagt immers in je openingspost om advies , je twijfeld om naar de kliniek te gaan. Ik (en heel veel andere bokkers) denken dat dat een hele goede zet is.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 23:19

Als je in de eerste instantie je post zo had geformuleerd was ik bij lange na niet zo uit m'n slof geschoten. Nu vind ik het meedenkend , eerder totaal niet. Dus wellicht als jij jouw eerste post vanuit mijn standpunt opnieuw leest snap je dat beter, dat ik het zo opvat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 23:21

Om toch even op de OP in te gaan en de nettere berichten van TS. :o

Ik ken iemand die je misschien kan helpen met vervoer.
Hij heeft ons ook geholpen toen wij met een paard naar de kliniek moesten.
Is natuurlijk niet gratis, maar wel gewoon een redelijk bedrag wat hij vraagt.
Als je wil, vraag ik of hij morgen of vrijdag kan rijden voor je.
Laat maar even weten.

Kliniek is denk ik toch wel echt de eerste stap die je nu moet gaan zetten.
Je weet niet wat er is gebeurd toen je er niet was, of hij in de stal toch op een bepaalde manier is gevallen, gek heeft gelegen, is uitgegleden tijdens het opstaan etc.
In de kliniek kunnen ze hem goed uitverdoven en zo al een beeld krijgen waar de pijn weg komt.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-17 00:00

Jij hebt ook wel eens de nodige oliebol hier over je heen gehad KBK, dus wellicht dat je een deel van mijn frustratie en boosheid herkent. Tja dat ik dan dat uit, normaal ben ik ook de rust zelf. Maar na een heel ellendig jaar en dan ook dit er nog bij met m'n steun en toeverlaat wordt kritiek op mijn juiste bedoelingen met dat paard me echt te gek.

Heel erg bedankt voor je aanbod. Hij heeft nu pijnstilling en morgenochtend wordt ie weer plat gespoten met dezelfde als gisteren. Vrijdagochtend auto trailer en chauffeur kunnen regelen dus om 8 uur gaan we direct op weg.

Als iemand nog tips heeft voor een goede kliniek dan hoor ik het graag. Als er geen ruimte is op de ene die ik in gedachten heb wordt het gewoon een andere want hij gaat hoe dan ook heen vrijdag.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 00:13

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 00:22

Dierenkliniek Wolvega is een hele goede!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 00:34

Is er inmiddels al bloedonderzoek gedaan ts? Hou er rekening mee dat door de (langdurige) pijn je paard over de kop gaat qua eiwitten, dit kan serieuze hb problemen gaan geven. Zeker omdat hij hier al gevoelig voor is.
Ik weet niet hoe oud je paard is maar gezien hij al een paar jaar met pensioen staat, is euthanasie ook een optie?
Veel sterkte de komende tijd iig!

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-17 00:44

Paard is 12 en al sinds z'n 5e niet meer bruikbaar. Dus zo oud nog niet nee. Bloedonderzoek vond deze DA niet direct nodig dus dat laat ik aan de kliniek over.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 07:57

sylva schreef:
Als je in de eerste instantie je post zo had geformuleerd was ik bij lange na niet zo uit m'n slof geschoten. Nu vind ik het meedenkend , eerder totaal niet. Dus wellicht als jij jouw eerste post vanuit mijn standpunt opnieuw leest snap je dat beter, dat ik het zo opvat.

Het schoot mij een beetje verkeerd dat dit paard (betere) hulp had van dierenartsen en dat jij dan begint over geld ,geen tijd/trailer en dat je werkt ;)

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-17 10:28

Het kan je verkeerd schieten, mij schoot het immers ook absoluut verkeerd toen ik jullie posts las. Je maakt je zorgen en je bent aan je eind omdat het in zn geheel allemaal oliebol is. Echter is het wel realistisch. Het zou wat anders zijn als hij niet onder behandeling stond van een dierenarts met bijbehorende medicatie. Zo'n behandeling is natuurlijk niet uit de lucht gegrepen. Zo'n man blijft een erkende paardendierenarts en heeft ook gewoon zijn behandelplan. Als ik als eigenaar dat wil aankijken en dat wel 2 a 3 dagen moet geven voor de medicatie zijn daadwerkelijke werk heeft kunnen doen, dan mag ik dat als weloverwogen keuze gewoon maken. Daarbij speelt voor mij idd het gehele plaatje mee. Ik moet idd altijd een trailer, auto en chauffeur regelen. Dat is nog best lastig. Op de 3 dagen doordeweeks dat ik nu gewerkt heb stond mijn moeder op stal en zorgde dat hij z'n medicatie kreeg en hield me op de hoogte. Ik werk van 11 tot 8 nl. Daarna en daarvoor ga ik ook nog heen. Ik trok het dus even heel slecht om bekritiseerd te worden op het geven van een kans van de medicijnen tov de beslissing die ik voor mezelf al aan het maken was dat de kliniek beter was, ookal wordt er van meerdere kanten gezegd, nee joh je kan best de gewone dierenarts z'n werk laten doen. Dan zoek ik op bokt een bevestiging van, zou het idd niet beter zijn. Ik ben er al hard mee bezig en voor donderdag of vrijdag veel aan regelen. Dan komt zo'n post die voor mij aanvallend is en imo totaal onterecht echt keihard oneerlijk aan. Ik had letterlijk de tranen stromen van woede.
Ik doe alles voor dat dier en ik geloof heilig dat ie met al z'n gezeur door t leven heen niet meer geleefd had als het van een ander persoon was. Altijd paard waardig en humaan zover t kan, maar helaas heeft me dat over de jaren heen wel enorm veel geldzorgen bezorgd, juist omdat ik dat extra stukje doorga voor hem.
Zo'n reactie maakt dan idd veel bij me los omdat ik me dus er totaal niet in kon verplaatsen.