Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
s_stroobant schreef:inspuiten om de ontsteking die ontstaat door de irritatie en daardoor het manken te verhelpen of tegen te gaanPopstra schreef:top maar dan nog ik zou haar verder laten behandelen en onder behandeling houden zodat de schade beperkt blijft. Denk dus aan speciaal beslag en bijv lokaal inspuiten.
Dat inspuiten doet de pijn tijdelijk verdwijnen. En waarom zou ik inspuiten als ze niet mankt?
Vitalie schreef:Ik heb zelf ook Kannan staan met HKO. Laten keuren op 3 jaar, op 7 jaar bij verkoopkeuring HKO diagnose gekregen.
Ik heb besloten het paard niet meer in de springsport uit te brengen. Sommigen zullen je inderdaad aanraden om te infiltreren en ijzers op te leggen en verder te doen. Ikzelf heb me eerst ingelezen in de oorzaken en behandelingsmogelijkheden en nadien besloten het paard enkel nog recreatief te rijden. In mijn opinie is het een combinatie van erfelijke aanleg maar sterk beïnvloed door omgevingsfactoren (training, beweging/stal...) De naam A de Bodt zal je ook al zijn tegen gekomen, ook heel interessant om te lezen.
Popstra schreef:inspuiten om de ontsteking die ontstaat door de irritatie en daardoor het manken te verhelpen of tegen te gaan![]()
Als je dit goed bij houd dan kan je echt nog veel plezier van je paard hebben.
bigone schreef:Het straalbeentje is al deels afgesleten doordat de diepe buigpees er tegen wrijft.
En ja, was ook niet de bedoeling dat dit eruit kwam. We dachten op een barstje ofzo. Was eigenlijk spoed om te weten wat het was omdat ze bleef manken, vandaar. Ikzers zijn er de dag nadien afgedaan.
s_stroobant schreef:Popstra schreef:inspuiten om de ontsteking die ontstaat door de irritatie en daardoor het manken te verhelpen of tegen te gaan![]()
Infiltreren werkt niet bij elk paard. Heb me hiervoor al geïnformeerd. Werkt de eerste keer bv 1 jaar en de 2e keer een half jaar en op den duur zelf niet meer. Dus hier begin ik niet meer. En op den duur zijn ze er achteraf slechter mee. Wou dit eerst doen maar daardoor dus niet. Ze mankt niet en loopt op blote voet dus dit hou ik zo.
Popstra schreef:inspuiten om de ontsteking die ontstaat door de irritatie en daardoor het manken te verhelpen of tegen te gaan![]()
Infiltreren werkt niet bij elk paard. Heb me hiervoor al geïnformeerd. Werkt de eerste keer bv 1 jaar en de 2e keer een half jaar en op den duur zelf niet meer. Dus hier begin ik niet meer. En op den duur zijn ze er achteraf slechter mee. Wou dit eerst doen maar daardoor dus niet. Ze mankt niet en loopt op blote voet dus dit hou ik zo.
onzin maar als je op jou manier blij bent zo dan prima toch