ervaring met kissing spines?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DeBuurvrouw

Re: ervaring met kissing spines?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 14:09

Mijn merrie ging op 3 hoefslagen lopen van de pijn... echt compleet scheef en overkruist.

Foto's genomen en daarop zijn meerdere wervels te zien die aangetast waren. Inspuiten oid had geen zin.

Nog 1 x naar de kraker/masseur geweest die heeft haar in 1 behandeling weer goed gezet en ik ben er nooit meer opgestapt.
Met pijnstillers is het prima vol te houden,je ziet er niks aan en ook de da is tevreden.
Nu mag ze zolang als dat het gaat grasmaaier spelen.

Ze galoppeert en draaft in de wei en iedereen vind haar prachtig om te zien terwijl ze eigenlijk erg slecht is.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:01

Cribaldi schreef:
rien10 schreef:
Ja, daar heb ik ervaring mee. Op de foto's was het niet eens zeer dramatisch, maar mijn paard verrekte van de pijn. Hij heeft na de diagnose nog twee maanden geleefd, toen vond ik het genoeg en heb hem laten inslapen. In die twee maanden hebben we met massage, osteopaat en veel maar rustig bewegen (wandelen aan de hand) het nog wel een tijd comfortabel gemaakt voor hem. Maar toe ook dat niet meer ging, heb ik hem laten inslapen.

Oh jeetje |o

Hoe liet jouw paard merken dat hij pijn had?

Hij werd erg scheef. Zijn rugspier verkrampte tot en met en hij kon slecht omhoog komen of gaan liggen. Daarnaast zag ik het aan hem. Ken je paard.

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:22

Laat ik dan even een positieve reactie geven:

Ik heb een paard gehad met ks. Ben er toch nog Z2 mee geworden. Na zijn diagnose nooit geen last meer gehad van zijn rug.

Nooit een fysio of otheopaat bij gehad alleen maar warm houden in de winter goed losrijden daarbij veel gymnastiseren. Ook voor het rijden zijn rug spieren goed oprekken. Mijne had er ook nog halsatrose bij. Waardoor ik op een geven moment merkte dat hij meer moeite kreeg met de lengte buiging. Nu loopt die met zijn volgende ruiter weer in de b dressuur, ook springen buitenritjes.

Bij hem zat het direct onder het zadel.

Mocht je nog vragen hebben dan mag je me altijd een PB sturen

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 10:59

Paarden met KS Kunnen baad hebben bij Aqua training. Je zou kunnen opzoeken of er een kliniek met Aqua train mogelijkheid in de buurt is. Soms doen ze een ,,kuurtje,, van 2 weken Aqua trainen om de buikspieren te trainen zonder dat de rug belast word.