Komt alles nog goed?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:28

Pandora2 schreef:
Wat een verschrikkelijk verhaal :\
Des te meer omdat ze niet weten waar het vandaan komt.

Heb hier ook een ex-hb'er staan, maar dat is het klassieke plaatje...op pensioen, te dik geworden, hoefbevangen, licht gekantelde hoefbeentjes. Is weer helemaal goed gekomen, maar ik wist de oorzaak.

Ik duim mee voor jullie dat Lars er ook weer helemaal bovenop komt !

Wat vreselijk voor jullie zeg.En raar ook want zoals hier al wordt gezegd komt hoefbevangenheid meestal voor bij uudere te dikke paarden die te weinig bewegen. En niet bij jonge sportpaarden zoals de jouwe.Beterschap toegewenst in elk geval!Ik heb ook wel eens een bevangen pony gehad,die kreeg ik weer goed door bute,minder voer en meer aangepaste beweging.Juist niet stilzetten op stal,zoals door sommige veeartsen wordt voorgeschreven. Maar ieder geval is anders natuurlijk.

Zus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 21:55

Wat een ellende voor Lars en jouw.
Helaas heeft mijn paardje hetzelfde meegemaakt, hoge leverwaarden en ontstekingen aan zijn hoefbeen waardoor deze gingen kantelen . Ik heb een leverbiopt laten doen ,maar daar kwam alleen een acute leverontsteking uit . De kliniek wist ook niet wat hem mankeerde. Uiteindelijk naar een holistische paardenarts gegaan en die constateerde de ziekte van Lyme. De puzzelstukjes vielen op zijn plaats, maar voor mijn paardje was het helaas al te laat . Door de ontstekingen kon hij nauwelijks meer lopen en heb ik hem laten inslapen .
Ik wens je heel veel sterkte met Lars en duim voor een goede afloop.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:06

Wat een nachtmerrie zeg! Wens jullie heel veel sterkte en duim dat het de goede kant opgaat

Anoniem

Re: Komt alles nog goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:19

Jeetje wat een heftig verhaal. En die eerste foto op de kliniek, wat een pijn straalt hij uit zeg. Zo sneu.
Heb je trouwens rontgenfoto's van de hoeven nu? Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet...
Sterkte ermee, ik hoop dat het goed komt!

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:22

Sjeetje wat een nachtmerrie. Heel veel sterkte! Y;(

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:33

Bah, wat een naar verhaal. Hoop dat je prachtige mannetje weer opknapt. Ik duim in elk geval heel hard voor jullie

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:37

Pfoe, da's niet niets.. Veel sterkte en succes!

CathyTBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:47

Wat verschrikkelijk! Echt de nachtmerrie van iedere paardeneigenaar ;(
Ik wens je heel veel sterke en ik hoop van harte dat dit alsnog goed afloopt! :(:)

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 02:09

Wat een naar verhaal, veel sterkte!

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 10:28

Wat een lieve, steunende reacties van jullie allemaal! Bedankt, dat geeft ons hoop.

@Popstra: Ik ga hem meteen Googelen! Hij zal inderdaad wel connecties hebben in België. Maar moest de juiste hoefsmid die Lars kan helpen in Nederland werken, ben ik zeker bereid deze afstand daarvoor af te leggen. Bedankt voor de tip :)

@Pandora2: Het is inderdaad frustrerend dat we nog steeds geen oorzaak vinden... Hij krijgt al 6 jaar lang hetzelfde hooi, staat op hetzelfde land, dezelfde portie gerst,...
Hij moet iets giftig hebben gegeten, maar wat?

@Granoek: Oh wat vreselijk! Ik hoop dat het hier niet zo ver komt... Lars is wel een vechter!

@antje_vip: De kans is klein maar wel reëel. De dierenarts blijft positief dus dan zijn wij dat ook :)

@anjali: Lars krijgt nu ook enkel hooi en wat slobber. Hij staat op 1 zakje pijnstilling per dag en dat gaat goed. Ik lees ook veel verschillende meningen over juist veel laten bewegen of best boxrust geven.
Volgens mijn dierenarts is het het beste dat hij nu met zijn gipsen zoveel mogelijk in een propere stal blijft staan. Hopelijk heeft hij gelijk en moeten we niet het omgekeerde doen!

@Zus: Wat een verhaal! Lars is ook getest op Lyme en dat bleek het niet te zijn. Er zijn al zoooooo veel tests gedaan...

@Joolien: Ik heb de foto's zelf niet in mijn bezit maar heb ze uiteraard wel gezien. Ik zal straks vragen aan de dierenarts of hij ze kan doormailen :)

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 10:35

Maandag 31 oktober '17:
Om 17.30u kwam ik aan op de kliniek. Het was een verrassing toen ik mijn vader en mijn zus op de parking zag staan met een doos wortelen voor Lars!
We zijn meteen naar zijn stal gelopen en daar trof ik hem al knabbelend aan. Hij stond lekker van zijn hooi te eten en was vrolijk om ons te zien.
Hij had de wortels meteen in het vizier :')

De dierenarts zei dat de leverbiopt goed was verlopen. Binnen 10 dagen zou ik de uitslag daarvan krijgen.

Als alles zo goed blijft gaan en er geen complicaties zouden optreden mag hij eind deze week naar huis *\o/*
Hij krijgt nog steeds boxrust omdat zijn gipsen niet vuil mogen worden en hij zijn voeten niet te veel mag belasten. Na een week of 2 gaan we kijken hoe het met zijn zolen is.
De dierenarts ziet het tot nu toe positief in. Lars is een vechter :j

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:44

*\o/*

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:48

Ik zou geen wortelen en slobber voeren nu daar zit heel veel suiker in, ik zou gaan voor een vitamine korrel.
Maar wat een zorgen hoop dat het goed komt

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:14

*\o/*

Wat positief nieuws! Stoere Lars.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:15

Tjeetje wat spannend!! Ik duim echt voor je dat het goed komt met je paardje.

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 11:26

Bedankt allemaal! Ik vind het zelf ook heel spannend.

@koetjeboe: Ik heb natuurlijk eerst aan de dierenarts gevraagd of ik een paar wortelen mocht geven. Hij zei dat dat geen kwaad kan omdat er enkel water en vezels in zitten.
Welke korrel zou jij mij aanraden? Zou Fiberforce van Cavalor een goed idee zijn om te geven als hij terug thuis is?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:34

Pfoe, wat een ellende zeg!
Wat is de verdere prognose van de dierenarts? Zit rijden er ooit nog in of mag je blij zijn als hij pijnvrij als grasmaaier kan blijven?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:43

Ohh wat verschrikkelijk zeg, vanwaar in Belgie ben je?
Ik hoop zo dat hij opknapt en dat hij niet weer een terugval gaat krijgen. Heel veel sterkte :(:)

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:53

Ik volg ook! Ik wens dat je paardje beter word! :(:)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:00

DoubleD_ schreef:
Bedankt allemaal! Ik vind het zelf ook heel spannend.

@koetjeboe: Ik heb natuurlijk eerst aan de dierenarts gevraagd of ik een paar wortelen mocht geven. Hij zei dat dat geen kwaad kan omdat er enkel water en vezels in zitten.
Welke korrel zou jij mij aanraden? Zou Fiberforce van Cavalor een goed idee zijn om te geven als hij terug thuis is?

Fibre Force vreten ze hier ook sinds het debacle :j Heel tevreden over !
Merrie hier heeft het 1e jaar na de hb Formula4Feet van Equilife gekregen als vitaminenbrok. Prijzig, maar dan heb je ook wat!

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:13

Wat een verhaal .. ik hoop dat het goed gaat komen met je paardje ! Bij welke kliniek ben je nu ?

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:30

Mijn hemel wat een verhaal zeg. Wat een moeilijke tijd is dit voor jullie zeg. Heel veel sterkte en ik hoop dat het goed gaat komen en er eindelijk meer duidelijkheid komt.

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 12:45

Bedankt dat jullie mee duimen voor Lars! :)

@Cayenne: Toen hij de eerste keer uit de kliniek kwam en zijn hoefbeentjes niet gekanteld waren zei de dierenarts dat ik er in de toekomst waarschijnlijk terug mee kon beginnen.
Echter nu dat alle 4 zijn voeten er niet zo goed voorstaan heeft hij gezegd dat het minste wat ze gaan proberen te doen, is ervoor zorgen dat hij nog pijnvrij de weide op kan.
Ik hoop dat dit gaat lukken. Daarna zien we wel weer verder :)

@Somebitch: Ik ben van Mol, provincie Antwerpen. Ik hoop ook dat hij geen terugval meer krijgt. Daarom dat hij naar een andere stalling gaat, om uit te sluiten of het daar iets mee te maken heeft :)

@Pandora2: Bedankt! Over Formula 4 Feet heb ik precies al eens iets gelezen. Als dat echt zo goed is, is het zeker het proberen waard! Ik wil alleen maar het beste voor hem.

@Relien: Lars staat nu in de kliniek in Kasterlee :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:57

Bij een normale hoefbevangenheid moet de doorbloeding juist gestimuleerd worden.Dus beslist niet stilzetten op stal en ingipsen!!!!!Maar d.m.v. pijnstilling en beweging de doorbloeding verbeteren. Maar dit lijkt me een heel apart en ongebruikelijk geval,dus het kan best zijn dat dit anders moet worden aangepakt. Ik ben geen veearts maar wel ervaringsdeskundige. ik wens jullie sterkte en beterschap!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:21

Als een paard boxrust voorgeschreven krijgt, dan ga je hem toch niet laten bewegen? Een paard in gips kan al moeilijk bewegen en is het juist de bedoeling dat het rust krijgt.

Lieve ts ik hoop dat je heel snel meer weer. Wat moet het vreselijk zijn om zo in het ongewisse te zitten. Ik las vluchtig iets over eikels... staat er een boom met eikels vlak bij het land? Dat hij die gegeten heeft? Eikels zijn giftig voor paarden...