Pijnstilling en HKO ervaringen/meningen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: Pijnstilling en HKO ervaringen/meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:26

Inspuiten bij artrose bij mijn vorige paard heeft trouwens wel heel erg veel goed gedaan.
Het heeft wel een tijd geduurd.
Ik weet niet of dat bij HKO het zelfde idee is als bij artrose.

Over het paard waar ik het over had met HKO is 15 jaar geleden ong. Dus toen werd er door de DA nog niet over gesproken. Weet niet of het toen al bestond.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:31

Er worden goeie resultaten behaald bij inspuiting.. wel is daarbij de graad en mate van hko van belang!
Bij een 4 op t straalbeen zullen de resultaten wisselend zijn maar zeker de moeite waard van t proberen!

happyshadow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 07:38

Ik zal zeker nog met de da gaan overleggen of inspuiten Shadow nog verder kan helpen! Fijn om te horen dat jullie daar posietieve ervaringen mee hebben!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 09:41

Bij ons op stal 1 die heel goed gaat op inspuiting en 1 waarbij dit allemaal niet mag baten en een zenuwsnee is voorgesteld! Dus lijkt me zeker de moeite waard dit te proberen!

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:52

Eerlijk gezegd heb ik mijn paard met hoefkatrol wel laten inspuiten en dat resulteerde dat ze ook nog eens 6 weken boxrust moest hebben terwijl de andere paarden buiten liepen. Wat heb ik daar spijt van gehad, het hielp niets en haar levensvreugde werd er niet beter op.
Ook ging mijn paard haar rug spannen, ( bewegen van de rugspier, kuiltje tussen de lange rugspier ).
Dus compensatie gedrag.
Ook als ze aan twee benen pijn hebben zie je niet zo veel, totdat je één voet uitverdoofd. Dan schrik je je rot. Toen ik haar liet inslapen had ik er veel verdriet van maar was ook ontzettend opgelucht dat ik haar had verlost van de pijn.
Sterkte.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 00:47

Wiske2 schreef:
Eerlijk gezegd heb ik mijn paard met hoefkatrol wel laten inspuiten en dat resulteerde dat ze ook nog eens 6 weken boxrust moest hebben terwijl de andere paarden buiten liepen. Wat heb ik daar spijt van gehad, het hielp niets en haar levensvreugde werd er niet beter op.
Ook ging mijn paard haar rug spannen, ( bewegen van de rugspier, kuiltje tussen de lange rugspier ).
Dus compensatie gedrag.
Ook als ze aan twee benen pijn hebben zie je niet zo veel, totdat je één voet uitverdoofd. Dan schrik je je rot. Toen ik haar liet inslapen had ik er veel verdriet van maar was ook ontzettend opgelucht dat ik haar had verlost van de pijn.
Sterkte.

Mijn paard heeft geen dag op stal moeten staan

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 07:12

Nee de mijne ook niet.. 24 uur daarna weer naar buiten!

happyshadow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 22:45

Bedankt voor je reactie Wiske2! 6 weken boxrust lijkt mij inderdaad niet goed. Hoe meer ze de vrijheid hebben om te kunnen bewegen hoe beter lijkt mij!