Paardenverzekering, wel of niet? En waar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:00

Heb je na aanschaf/ keuring nog een buffer van minstens 3000€? Dan zou ik niet verzekeren. Heb je dat niet? Dan zeer zeker wel! Mijn paard kreeg drie maanden na aankoop een ongeluk en moest geopereerd worden, 19 dagen op de kliniek gestaan en nog lang wondverzorging. Ik had haar gelukkig verzekerd en heb het maximum uitgekeerd gekregen dat eerste jaar, zo'n 4500€. Dat moet je dan maar net hebben liggen....

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 19:24

@Xritt, jeetje wat slecht zeg! Ik hoor dit soort verhalen vaker. Her verhaal van abercrombie vindt ik ook zo schandalig.

@DatBenIkNou, 3000 euro heb ik niet liggen vanaf het begin. Echter heb ik wel hele lieve ouders die me dat indien nodig zouden willen lenen.

Ik neig nu toch meer naar niet verzekeren. Zeker omdat ik een pony van 2000 a 3000 euro wil gaan kopen. Stel ik koop een pony van 2500 euro en verzeker deze dan ook voor dat bedrag. Dan kan ik -stel ik krijg een hoge rekening van 4000 euro- alsnog 1500 euro zelf betalen. Daarnaast kost de premie dan ook ongv 600 euro per jaar. Dus ben ik dat jaar dan minimaal 2100 euro kwijt.

Tuurlijk is dat minder dan de eigenlijke 4000 euro, maarja als je vervolgens 3 jaar niks claimd, sta je nog quite.

Ladygiroc

Re: Paardenverzekering, wel of niet? En waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:35

Ik heb 2 paarden gehad en beide waren verzekerd. Beide afgekeurd na een aantal jaar. Heb mijn premie er ruim uitgehaald en nooit gedoe gehad. (voor het hele verzekeringsgedoe op de schop ging.) Verder een aantal pony's gehad die niet verzekerd waren en ook nooit wat gemankeerd hebben.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 08:05

Het blijft natuurlijk altijd een beetje 'gokwerk'. Maar uiteindelijk heb ik mijn brandverzekering ook niet afgesloten met het idee dat 'ik wel de premie eruit moet zien te halen' Liever niet :+ .
Maar ik snap jouw visie TS, en zolang je iemand hebt als back-up bij grote onkosten dan loop je gewoon minder risico. Ik zou het wel van te voren goed bespreken met je ouders, want het kan echt om grote bedragen gaan. Alleen de OK en kliniek was bij ons al over de 3000,- wat dan even afgerekend dient te worden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:54

Ik heb geen paarden in de verzekering.
Heb 1 paard in de verzekering gehad a 500€ per jaar. Beest mankeerde nooit wat en als het wel wat mankeerde werd de behandeling niet vergoed.
Dat geld kun je dus beter zelf opzij leggen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 18:43

Yvank_ schreef:
Dat zijn toch geen medische kosten maar standaard dingen die jaarlijks terug keren?

Onder medische kosten versta ik onvoorziene dingen eerlijk gezegd.

Dan alleen de osteo kosten. thats it.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:51

RoyceMack schreef:
Yvank_ schreef:
Dat zijn toch geen medische kosten maar standaard dingen die jaarlijks terug keren?

Onder medische kosten versta ik onvoorziene dingen eerlijk gezegd.

Dan alleen de osteo kosten. thats it.

Ook ostheo wordt niet vergoed :=

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 08:41

Popstra schreef:
Ik heb geen paarden in de verzekering.
Heb 1 paard in de verzekering gehad a 500€ per jaar. Beest mankeerde nooit wat en als het wel wat mankeerde werd de behandeling niet vergoed.
Dat geld kun je dus beter zelf opzij leggen.

Maar dat is kwestie geluk of pech hebben? Je kan het niet zo zwart/wit stellen. Zie mijn vorige post? Ik betaal wel 66€ pm maar ben er toch erg blij mee geweest. Ook bij afkeuring voor sport heb je tenminste wat budget voor een nieuw paard.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:39

Ik heb mijn paard niet verzekerd omdat ik een buffer heb. Ook vind ik dat verzekeringsmaatschappij jouw verplichten bepaalde behandelingen te doen, ook al is je paard niet meer te redden. En dan nog krijg je vaak niet veel vergoed.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 01:50

Celiien schreef:
Ook ostheo wordt niet vergoed :=

Daarom is mijn paard ook niet in de verzekering

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 02:08

Veraaaaah schreef:
Ik heb mijn paard niet verzekerd omdat ik een buffer heb. Ook vind ik dat verzekeringsmaatschappij jouw verplichten bepaalde behandelingen te doen, ook al is je paard niet meer te redden. En dan nog krijg je vaak niet veel vergoed.

Precies dit. Je leest/hoort wel eens dat een paard bijv koliek heeft, geopereerd zou moeten worden maar de dierenartsen het dier geen kans meer geven. Paard word ingeslapen, maar verzekeraar vond dit onnodig en dan mag je zelf dokken (dus keren ook geen x bedrag uit bij dood). Lekker dan, denk je goed gedaan te hebben om je paard niet onnodig pijn te laten lijden, vind de verzekering je blijkbaar een mens zonder hart en betalen niks omdat zij vonden dat je wel moest opereren. Terwijl meerdere DA's vinden van niet.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 09:56

ik heb mijn paarden sinds 2000 in de verz gehad en gelukkig maar ,heb ontzettend veel pech gehad met mijn paarden
dit paard heb ik vanaf 2009 en ook verz en helaas de eerste 4 jr tot het verz bedrag geclaimd [ + zelf nog de kosten van ct-scan omdat dit al boven mijn limiet van dat jaar was ]
Nu is hij 17
word nieuwe kalenderjaar 18 en het bedrag word me nu te hoog
500euro verz + 150euro eigen risico = 650euro

heb afgelopen jaar de DA niet nodig gehad en ga de verz stoppen per mei volgend jaar

hij is zijn kwalen te boven en is gezonder dan ooit ,ben van stal veranderd waar hij bijna het hele jaar 24/7 buiten loopt

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 13:18

Ik heb mijn paarden niet verzekerd omdat veel dingen alsnog niet vergoed worden door de verzekering. Om die reden zet ik liever maandelijks geld apart zodat ik een buffer op kan bouwen en de benodigde behandeling(en) zelf kan betalen. Het is in mijn ogen zonde van je geld om maandelijks een (flink) bedrag af te staan aan een verzekeringsmaatschappij waarbij je niet eens de zekerheid hebt dat zij ook (een deel van het) geld uitkeren als er een behandeling nodig is.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:50

Ik zie hier dat er al lange tijd niet is gereageerd. Maar ik stel mijn vraag wel hier, omdat het wel met verzekeringen te maken heeft en dan hoef ik geen heel nieuw topic aan te maken.

Ik zie dat er mensen zijn die hun paard wel verzekerd hebben maar ook mensen die hun paard niet verzekerd hebben.
Maar is er dan geen verplichte verzekering? (soort van wA-verzekering maar dan voor je paard, net zoals een WA voor je auto verplicht is en CASCO niet)
Of valt dat onder je eigen WA-verzekering?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:54

Jij haalt nu wat door elkaar heen.

De verzekering die hier genoemd wordt gaat om het verzekeren van de waarde van je paard bij overlijden en eventueel ziektekosten.

Schade die je paard maakt valt onder je eigen aansprakelijkheidsverzekering.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 15:03

Ik verzeker nooit meer :n
Was altijd erg tevreden tot mijn paard een serieuze blessure kreeg, toen hebben ze er alles aangedaan om niet uit te keren.
Uiteindelijk de strijd gewonnen, Maar paard heeft ruim een jaar (onnodig) op box gestaan.

Ik zet iedere maand een x bedrag opzij op 'haar' spaarrekening.
Mijn da kosten tegen de premie van afgelopen jaren (niet verzekerd zijn) is aardig gelijk aan elkaar.