Jong paard stijf/mank op achterhand, herkent iemand dit?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pumpkins

Re: Jong paard stijf/mank op achterhand, herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:22

Klinkt verstandig om eerst goed te onderzoeken in de kliniek. Je wil inderdaad het lijf niet manipuleren en eventuele schade aanrichten.

Bij spierbevangenheid zou niet alleen de achterhand gevoelig zijn, maar het hele lijf.

Denk niet dat bokt je op het moment veel verder kan helpen. Eerst maar symptomen helder krijgen en hopelijk een diagnose krijgen in de kliniek. Snap dat het zo machteloos aanvoelt, is ook ships om je paard zo te zien... Veel sterkte!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:24

Klinkt voor mij als een blokkade ergens in de achterhand..rug/ bekken etc. kan inderdaad zijn ontstaan door vastliggen/ uitglijden oid.

Ik denk dat je het beste gewoon even geduld kan hebben tot vrijdag, laat hem eerst goed onderzoeken en mocht daar niets uit komen dan kun je de osteopate erbij halen.

Spierbevangen zal de dierenarts niet aan gedacht hebben denk ik, anders hadden ze wel een urine monster genomen. Maar zou ik ook niet uitsluiten, misschien kun je je vaste dierenarts nog even opbellen en vragen hoe die daar over denkt.

vayake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 12:59

Idd, de meeste stallen zetten de paarden binnen 's nachts.
Uiteraard fijn dat je paard dan toch overdag buiten kan. Dit is ook niet overal.

Ik hoop dat je vrijdag meer te weten komt.

damian23

Re: Jong paard stijf/mank op achterhand, herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:48

Ts, hoe was het gegaan bij de kliniek. Weten ze wat het is?