HoefNatuurlijk schreef:Veel onderzoekers rapporteren opzienbarende resultaten als ze hoefbevangen paarden magnesium toedienen.
Toen mijn shet hoefbevangen was heb ik haar magnesium-chelaat gevoerd. Dit werkte bij ons goed! Verder heb ik haar alleen van het gras afgehaald. Ze kreeg wel haar normale portie hooi. Je zou eventueel het hooi nog kunnen weken om een deel van de suikers eruit te spoelen.
Ook de hoeven goed in de gaten houden. Ik heb wat vaker laten bekappen dan normaal.
Qua beweging heb ik haar extra aan het werk gezet. In het begin niet. Toen liep ze ook niet lekker en gaf ze aan dat ze niet graag liep, maar zodra ze iets fitter werd heb ik de beweging opgeschroefd. Dit is belangrijk, zodat afvalstoffen het lichaam makkelijker kunnen verlaten.
Je kunt sowieso even een kijkje nemen op HoefNatuurlijk.nl. Daar staan veel tips op. Ik had er destijds erg veel aan.
Verder ben ik het eens met Speirs. Shetten hebben absoluut niet veel nodig. Vooral als ze nu bevangen zijn zou ik niet bang zijn voor een schrale pony in de winter. Mocht dat tegen die tijd toch wel gebeuren, kun je alsnog tijdig ingrijpen. Ik zou daar niet nu al wat extra's voor gaan voeren.