Melanoom / gezwel is terug

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:07

AnoukLizzy schreef:
Oke dat ga Ik dan zeker bij hem navragen!
Ik wil gewoon heel zeker zijn
dat als ze niks kunnen dat ook echt zo is
en het niet zomaar opgeven

Sterkte ts. Hard gezegd maar mocht Tom het niet zien zitten dan geen een arts. Hij is wel heel eerlijk.

AnoukLizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 16:14

ik heb Tom een mail gestuurd en die bellen mij als ze meer weten
Mijn DA zei dit toen ik de eerste foto terug vond en stuurse (van 2014 )
Ik denk dat wat je hier ziet slechts een klein stukje van de tumor is en dat de "wortels" veel dieper tussen de spieren zit.

Zamora

Re: Melanoom / gezwel is terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 17:05

Jeetje wat een gezwel. Ik ben erg benieuwd naar de reactie!

AnoukLizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 20:41

Morgen komt de DA die ik vroeger altijd had
wat zij zegt daar heb ik vertrouwen in
Ben benieuwd hoe het gaat

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 20:47

Veel succes morgen. Ik duim dat het toch wat positiever blijkt te zijn.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 21:54

Het kan een goed- of kwaadaardige tumor zijn, buiten dat qua grootte zal er heel wat weefsel weggenomen moeten worden, mocht het operabel zijn. Ik hoop voor je dat het positief uitpakt.

AnoukLizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 00:34

De DA die komt had ik al de foto's gestuurd en ze zei dat het waarschijnlijk kwaadaardig is

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 00:58

Helaas ervaring mee. Was eerst ook gewoon melanoom onder staart en was ineens zoals nu ook bij jouw paard. Wel open geknapt uiteindelijk. Op de kliniek echo gehad en toen zagen we een inwendige tumor groot als meloen en 1 zo groot als mandarijn . Hier konden ze niks aan doen. Vaak als het zo wordt dan probeert t lichaam t naar buiten te werken omdat het teveel kost. We konden er helaas niks aan doen en konden alleen wachten tot t piepen niet meer echt goed ging. Hier heb ik niet op gewacht en heb haar moeten laten gaan....
Mijn advies: kijk of je een echo kunt laten maken zodat je kan zien waar t zit en of t zo verder kan.
Helaas is er nog onwetendheid over dat schimmels zulke melanomen niet altijd onschuldig zijn. Vaak denkt men dat t bij de schimmel hoort en dat t niet erg is. Dit is dus niet altijd t geval.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 07:37

Dierenartsen geven zelf ook aan dat het bij schimmels meestal niet kwaadaardig is en bij andere kleuren paard, melanomen vaak wel kwaadaardig zijn, en er vaak ook anders uitzien.Mijn paard is er ooit 30 plus mee geworden en het waren alleen maar kleine ronde knobbeltjes. Het leek ook helemaal niet op de eerste foto's in dit topic , waren meer knikkertjes om te zien. Dit vind ik er wel heel heftig uitzien.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 07:38

Hoop dat het mee mag vallen vandaag.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 17:19

Rizette schreef:
Dierenartsen geven zelf ook aan dat het bij schimmels meestal niet kwaadaardig is en bij andere kleuren paard, melanomen vaak wel kwaadaardig zijn, en er vaak ook anders uitzien.Mijn paard is er ooit 30 plus mee geworden en het waren alleen maar kleine ronde knobbeltjes. Het leek ook helemaal niet op de eerste foto's in dit topic , waren meer knikkertjes om te zien. Dit vind ik er wel heel heftig uitzien.

Het klopt dat het vaker onschuldig is dan niet, maar hierdoor denken veel schimmel-eigenaren dat het geen kwaad kan en dat is dus niet zo helaas.

Hier de foto van mijn merrie met net zo'n zwelling. Hier lzie je melanoomvocht lopen. Er is toen echt megaveel uit gekomen. Moesten wel want de zak werd steeds dikker.
Afbeelding

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 17:33

Oei dat is wel heftig! Is dat nog goedgekomen quintusgl?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 17:56

Dat is wel een behoorlijk gezwel zeg. Ik kan er niks over zeggen maar wil dit graag even volgen.

AnoukLizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 18:04

De DA is geweest en heeft een punctie genomen van de tumor, er al een hoop vocht uit laten lopen dus is iniedergeval al wat druk af
En bloed geprikt
Ze zou een stukje weg kunnen snijden maar ze krijgt dan maar een deeltje weg dus groeit dan wel zeker terug
Is nu goed kijken of ze kan blijven poepen omdat het ook boven haar anus aan het groeien is

en ze moet aan sterken omdat ze veel was afgevallen

AnoukLizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 18:05

quintusgl schreef:
Rizette schreef:

Het klopt dat het vaker onschuldig is dan niet, maar hierdoor denken veel schimmel-eigenaren dat het geen kwaad kan en dat is dus niet zo helaas.

Hier de foto van mijn merrie met net zo'n zwelling. Hier lzie je melanoomvocht lopen. Er is toen echt megaveel uit gekomen. Moesten wel want de zak werd steeds dikker.
[ Afbeelding ]

Dat is ook wel een rot plekje!
Is dat niet terug gekomen?

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:17

AnoukLizzy schreef:
De DA is geweest en heeft een punctie genomen van de tumor, er al een hoop vocht uit laten lopen dus is iniedergeval al wat druk af
En bloed geprikt
Ze zou een stukje weg kunnen snijden maar ze krijgt dan maar een deeltje weg dus groeit dan wel zeker terug
Is nu goed kijken of ze kan blijven poepen omdat het ook boven haar anus aan het groeien is

Lest voor kleur vocht was t?

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:18

Rizette schreef:
Oei dat is wel heftig! Is dat nog goedgekomen quintusgl?

Helaas niet..

AnoukLizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 18:24

quintusgl schreef:
AnoukLizzy schreef:
En bloed geprikt

Lest voor kleur vocht was t?

Een beetje bruin oranje

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:28

Donker, zoals op mijn foto?

AnoukLizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 18:43

quintusgl schreef:
Donker, zoals op mijn foto?

Ja zoiets wel maar wat dunner
Maar ook omdat het voor de naald moest

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:56

Bij die van mij is het open gebleven (eerst om vocht eruit te kunnen laten lopen en ik moest het gat ook schoon houden) Na een week rust gegeven maar groeide helaas niet meer dicht en kwam ook weer meer vocht in de zitten.
Hopelijk krijg je snel de uitslag.

AnoukLizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 19:09

quintusgl schreef:
Bij die van mij is het open gebleven (eerst om vocht eruit te kunnen laten lopen en ik moest het gat ook schoon houden) Na een week rust gegeven maar groeide helaas niet meer dicht en kwam ook weer meer vocht in de zitten.
Hopelijk krijg je snel de uitslag.

Dat is balen :(
Thnx hoop ik snel iets hoor

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 19:15

Gets dat klinkt niet heel hoopvol TS, dat ze het niet helemaal weg kunnen halen. Hopelijk geeft het weglopen van het vocht toch een tijdje wat verlichting. Wat zou het verschil in prognose zijn wanneer het goed of kwaadaardig is?

Ik voeg even een foto toe van hoe het er bij mijn merrie uitziet. Deze foto is van net na het spoelen en ontsmetten met blauw tinctuur. Omdat het geen prettig gezicht is even in een spoiler. Toch denkt mijn DA dat ze hier nu nog niet echt pijn aan heeft. Ze is ook nog heel kwiek in alles, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat dit niet pijnlijk is. Mijn merrie is overigens ook geen schimmel, maar een zweetvos. (net als jouw haflinger denk ik dan).

Spoiler:
Afbeelding

AnoukLizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 19:19

Murosch schreef:
Gets dat klinkt niet heel hoopvol TS, dat ze het niet helemaal weg kunnen halen. Hopelijk geeft het weglopen van het vocht toch een tijdje wat verlichting. Wat zou het verschil in prognose zijn wanneer het goed of kwaadaardig is?

Ik voeg even een foto toe van hoe het er bij mijn merrie uitziet. Deze foto is van net na het spoelen en ontsmetten met blauw tinctuur. Omdat het geen prettig gezicht is even in een spoiler. Toch denkt mijn DA dat ze hier nu nog niet echt pijn aan heeft. Ze is ook nog heel kwiek in alles, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat dit niet pijnlijk is. Mijn merrie is overigens ook geen schimmel, maar een zweetvos. (net als jouw haflinger denk ik dan).

Spoiler:
[ [url=m/6bQv1q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat ziet er ook niet best uit nee.. lijkt wel pijnlijk
Ik heb een haflinger
Als het is uitgezaaid dan is er niks meer tedoen kaar ze zei dat het kwaadaardig is omdat het ineens heel erg hard is gaan groeien

AnoukLizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 19:22