Lucht zuigen tips

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 18:24

DatBenIkNou schreef:
Bij luchtzuigen pakken ze over het algemeen een rand vast om zich af te zetten en te zuigen? Ziet er typisch uit, zou daar zsm toch naar laten kijken. Kan je dat filmpje niet gewoon naar je va sturen? Is ze recent nog naar de tandarts geweest eigenlijk?

De tandarts is in mei geweest. Wel met het advies om in januari voor haar terug te komen voor controle.

DatBenIkNou

Re: Lucht zuigen tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:24

Ik denk eerder aan maagzweer hoor. Maar is zij gesedeerd en electrisch behandeld door de tandarts.? Zonder sedatie kunnen ze nl nooit ver genoeg de kaak openen en alles goed achterin kijken.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 21:36

Nee ze is nagekeken en behandeling was niet nodig met advies om dus in januari weer te controleren. Normaal doet hij wel electrisch veilen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:39

Mijn 26 jarige merrie doet het ook na het eten van ‘krachtvoer’ alles is onderzocht en niets gevonden. Ik denk dat ze er ook een soort gewoonte van gemaakt heeft.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:04

Toch zou deze wel even laten na kijken. Niet alleen om de mond bewegingen maar ook de oren staan naar achter en de neus/mond is erg gespannen. Er zit toch ergens iets niet lekker.

Beter een keer extra laten bekijken dan niet.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 08:12

Dat was ook mijn gedachte cowgirl. Maar zou wel dan naar een goed opgeleide tandarts gaan als Hestadent bijvoorbeeld. Zij is tevens veearts, mag sederen en daar heb je gewoon veel meer aan dan die 'gebitverzorgers' zoals iedereen zich mag noemen.