Ach arm dier.. Hopelijk is het met medicatie op te lossen.
Zamora
Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-17 16:59
Net weer even bij Bibi wezen kijken. Ze had het wel warm, mega dikke vacht en niet gewend op stal te staan verder wel vrolijk en aanhankelijk. Stank uit haar neus en de uitvloeiing is al stuk minder gelukkig.
Heb voor advies, als ze dit geven, per mail de foto's doorgestuurd naar Utrecht. Eventueel voor ct scan. Maandag overleggen met de DA waar ze nu staat wanneer ze weer foto's willen maken etc. Wil dat wel eerst ff afwachten voor ik ct scan laat maken als er verder niks raars gebeurd.
Ik had vorige week vrijdag de röntgenfoto's doorgestuurd naar Utrecht. Ik werd gelijk vanmorgen gebeld en mijn gevoel werd bevestigd om een ct scan te laten maken. Ze denken niet dat de antibiotica gaat aanslaan. Hebben nu voor 13 oktober de afspraak staan. Helaas is mijn mini te klein voor de staande hoofd scan dus moet ze wel onder narcose en daarom 1 nachtje blijven. Hopelijk weten we dan eindelijk wat er met haar aan de hand is!
ik denk ook meteen aan een sinusitis ontsteking eigenlijk.... Volgens mijn DA is dat alleen goed te behandelen met behulp van drains en locale AB spoelingen.
Even opgezocht maar de luchtzak zit ergens anders dan waar het gezwel of de ontsteking is gevonden. Geen idee of het verband houd met elkaar. De symptomen die erbij horen herken ik niet bij mijn merrie.
De ct scan staat om half 2 dus ze zullen nu wel met haar bezig zijn. Ze bellen mij sowieso erna. Of de radioloog er vandaag naar kon kijken wist ze niet zeker maar hun bevindingen zouden wel doorgebeld worden.
Ben vanmiddag gebeld en kreeg een hoop informatie te verwerken. Zoals ze nu hebben kunnen beoordelen zitten de voorhoofdsholte en de bijholtes helemaal vol met ontstekingen(versteend pus). Mogelijk zijn er 2 kiezen die dit veroorzaken. Dit gaan ze nog goed bekijken en het behandelplan hoor ik maandag.
Ze zullen alles moeten gaan spoelen, kiezen verwijderen en Bibi zal een aantal weken op de kliniek moeten blijven voor de nazorg en het spoelen. Omdat ze zo klein is wordt dit nog lastiger allemaal.
60% van de patiënten zijn na zo'n behandeling weer vrij van alles en 40% komt weer terug dat er toch nog een ingreep oid moet worden gedaan voor het helemaal weg is.
Morgen ga ik de dames ophalen en laat ff alles bezinken.
Ben zo "blij" dat ik mijn eigen gevoel hierin heb gevolgd...