suffie schreef:Poeh, lastige situatie. Je hebt al een behoorlijk bedrag neergelegd voor een ogenschijnlijk gezond paard, dat dus achteraf toch iets "onder de leden" blijkt te hebben. Veel kan een paard in korte tijd krijgen, maar deze "foto" is niet in een dag ontstaan. Het paard heeft duidelijk pijn geef je aan. Ik zou naar de eigenaresse aangeven dat je graag wilt weten waar het vandaan komt, maar mocht blijken dat het toch uit de rug komt, het paard niet geschikt blijkt te zijn voor jullie doel, ondanks de klinische goedkeuring en röntgen op de benen.
Laten we eerlijk zijn; bijna niemand laat toch de hals en rug ook op de foto zetten als daar geen aanleiding voor is? Jij zou misschien prima uit de voeten kunnen met dit paard, maar aangezien het ook met een ander doel is gekocht en dat ook bekend is bij verkoper en DA, moet je dat wel in je achterhoofd houden en hier vanuit gaan. Heel veel succes met de hele situatie!
Wellicht dat dit juist wel verstandig is foto's van de rug en hals bij een keuring laten mee pakken.
Mijn ruin is afgelopen juli gekeurd door de kopers en hebben ook rug en hals mee laten pakken. Daar kwam uit hij een kleine vergroeiing had in een hals wervel maar daar geen hinder van ondervond gelukkig. Ik vind dat het eigenlijk automatisch door artsen mee gepakt moet worden deze tijd.