Pees gescheurd door ongelukje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Pees gescheurd door ongelukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 00:34

Ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar foto's van de genezing..?

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:57

hier staat paard nog in t gips op de kliniek, ze willen daarmee het overkoot ( zwikken ) voorkomen. ik vraag me ook af of het anders goed geneest ???

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 13:41

Humpiedumpie schreef:
Ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar foto's van de genezing..?

Snap ik, maar ikzelf ben er niet bij als ze verwisseld wordt van verband dus heb geen foto's. Ik word alleen op de hoogte gehouden wat de da gezegd heeft en ik zie haar in de wei met verband.

Zoals ik begrepen heb gaat het echt de goede kant op en gebruikt ze haar been goed.

Het is een veulen en een pony, vandaar dat ze niet in het gips hoeft en niet stil hoeft te staan. Wat ik in eerst instantie dus gek vond aangezien hier op bokt iedereen zijn of haar pony/paard naar de kliniek brengt. Aan de ene kant wel fijn dat dat niet hoeft.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:16

Mijn paard heeft ook niet in het gips gestaan destijds.

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 18:56

Def schreef:
Mijn paard heeft ook niet in het gips gestaan destijds.

Hier inderdaad ook niet.

Da is weer langs geweest vandaag. En eerst was de bedoeling dat ze haar elke dag moesten spoelen tegen de viezigheden die erin en eruit zouden kunnen komen. Maar het was al zo mooi gegroeid dat ze haar toch weer in het verband hebben gedaan, want dat was het beste voor de verdere genezing. Het groeit heel erg mooi naar elkaar toe en mijn oom vertelde dat het "gat" een heel stuk kleiner is.

Haar beweging is ze niet kwijt gelukkig. Wat ontzettend snel is dat beestje. Ze gebruikt in draf nu ook met regelmaat weer dat been. En het staartje er weer op ;)
We zijn echt zo blij met hoe het tot nu toe verloopt.

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 18:07

Ik was er vandaag bij en heb even een fotootje gemaakt.
Zal deze in een spoiler zetten:

Spoiler:
Afbeelding

Zoals je ziet is het hele 'gat' dicht. Ze loopt weer helemaal op 4 voetjes. Het rode wat je ziet is het vlees en daaromheen het lichtroze is huid.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:38

nou hier na bijna 70 dagen kliniek helaas pindakaas , paard ingeslapen en een hele dikke vette rekening |( , waardeloos verhaal

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 21:21

sassefras schreef:
nou hier na bijna 70 dagen kliniek helaas pindakaas , paard ingeslapen en een hele dikke vette rekening |( , waardeloos verhaal

Wat erg, sterkte! Wat was de druppel dat het niet meer ging? Bleef hij of zij pijn houden?

Hier gaat het heel goed. Huidweefsel komt erop. DA komt nog wel iedere week verband wisselen, waarschijnlijk een van de laatste weken.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:03

er was gewoon geen stabiliteit meer in pootje te krijgen, zonder verband en gips kon ze eigenlijk niet staan, ondanks de rekening |( toch gekozen voor het welzijn van t peerdje, een dure les dus

pasja1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:08

Ik zelf heb hele goeie ervaring met een trilplaat.Ik heb er twee paarden mee geholpen om hun pees weer te laten helen. De één zijn pees ( voorbeen) was bijna door en hing aan een zijde draadje maar was wel een rechte scheur, na drie maanden elke dag op de trilplaat kon ik er weer op en kon ik rustig aan gaan opbouwen op het verharde, de tweede had een gatenkaas pees (voorbeen) over een stuk van ongeveer 18 cm met meer gaten dan kaas, zij heeft een half jaar elke dag op de trilplaat gestaan en daarna ook rustig aan opgebouwd erop op het verharde. Ik ben er zo enthousiast over dat ik de trilplaat heb gekocht en tegenwoordig ook verhuur.

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:23

Kimm4 schreef:

Spoiler:
[ [url=m/I9Grdf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zoals je ziet is het hele 'gat' dicht. Ze loopt weer helemaal op 4 voetjes. Het rode wat je ziet is het vlees en daaromheen het lichtroze is huid.

De wond ziet er opzich goed uit! En fijn dat ze gewoon alle 4 de benen gebruikt, goed teken.

Hopelijk hersteld het helemaal! Fijn dat ze dan nog jong is, ik heb toch altijd het idee dat het met jong grut (veulens, puppies) allemaal wat sneller hersteld.

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 21:39

Melyoramel schreef:
Kimm4 schreef:

Spoiler:
[ [url=m/I9Grdf.jpg]Afbeelding[/url] ]

De wond ziet er opzich goed uit! En fijn dat ze gewoon alle 4 de benen gebruikt, goed teken.

Hopelijk hersteld het helemaal! Fijn dat ze dan nog jong is, ik heb toch altijd het idee dat het met jong grut (veulens, puppies) allemaal wat sneller hersteld.

Inmiddels zijn we een paar weken verder, inmiddels groeit het huidweefsel. Het zag er vandaag weer erg goed uit.
Zodra ik er weer bij ben zal ik een fotootje plaatsen. Maar da komt 1x per week.