Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kinke schreef:Je zegt dat hij een 'felle' ruggengraat heeft, dat klinkt als zeer weinig bespiering op de rug? Dan zou ik er helemaal niet op gaan zitten maar eerst aan de hand werken om de spieren op te bouwen.
Tulandro schreef:Ik zou een happy athlete masseur aan het werk zetten. Die heeft bij mijn paard fantastische dingen bereikt met de spieren naar de schoft en bovenbenen. Sommigen zien meer dan dierenartsen en kunnne het ook daadwerkelijk behandelen in tegenstelling tot dierenartsen
kwii schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto van de rug van je paard. Klinkt mij toch in de oren alsof het zadel misschien niet helemaal bij je paard past.
Kijkt je zadelmaker ook hoe jij in het zadel zit? Of past deze alleen in stilstand?
Winde_b schreef:kwii schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto van de rug van je paard. Klinkt mij toch in de oren alsof het zadel misschien niet helemaal bij je paard past.
Kijkt je zadelmaker ook hoe jij in het zadel zit? Of past deze alleen in stilstand?
ik krijg hier om de een of andere reden geen foto's geplaatst.
het zadel is ooit gemaakt op mij en mijn paard maar nu in stilstand aangepast
VanHuisUit schreef:Wellicht dat een goede osteopaat hier meer mee kan.
Mijn paard heeft erg veel klachten gehad en het bleek dat de fascia in haar schoudergebied helemaal vast en ellendig waren. Via dry needling en diverse osteo technieken is dat weer goedgekomen.
Als zadel de druk op schoft schouders geeft ligt het hoe dan ook wel aan het zadelmaar als jouw zadelmaker en DA samen beslissen (hebben ze overleg?) dat dat het niet kan zijn dan zou ik dus osteo proberen en wel een die samen kan werken met jouw DA. Of een goede holistisch dierenarts ism osteo jouw DA.
Maar als jouw DA ook de vet is van het Olympisch team lijkt het me dat hij dit ook kan verzinnen...
kwii schreef:Dank voor je antwoord.
De reden dat ik het aandraag is namelijk omdat mijn zadel wel paste voor mijn pony, maar niet meer voor mij. (Dat gaat verder dan een inch maat te veel of te weinig) En hierdoor ging het zadel toch drukken. Dus wie weet ligt jou zwaartepunt iets te ver naar voren i.c.m met dit zadel.Als er in die periode weinig van je lichaam is veranderd lijkt mij die kans klein, maar misschien toch wat om naar te kijken. Jammer dat het niet lukt met de foto's.
Elisa2 schreef:Verstandig dat je een osteopaat en fysio laat komen.
Ik denk dat de spier en de fascia erom heen inderdaad nog helemaal vast zitten waardoor het probleem steeds terug komt. Een zadel geeft meer druk op die spier {of het nu wel of niet goed past}waardoor de spier nog meer gespannen word en je probleem weer groter.
Ik denk dat het verstandig is om de osteo ook even naar het zadel en de zadelplek te laten kijken hoe dat op elkaar inwerkt. Die kan daar waarschijnlijk ook wel zinvol advies over geven.