Ik had je eigenlijk in moeten laten slapen… - vasculitis

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Ik had je eigenlijk in moeten laten slapen… - vasculitis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 12:54

Wow, wat een verhaal, en wat goed dat je niet hebt opgegeven!!!

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 12:59

oh wat fijn, goed zeg!

deniece

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Ik had je eigenlijk in moeten laten slapen… - vasculitis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:03

Super goed van je dat je hebt doorgezet! Dit zou inderdaad meer bekendheid moeten krijgen want zoals uit de reacties nu al blijkt zijn er meer paarden met dezelfde aandoening die gewoon op mok gediagnosticeerd worden........

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:05

Wat een geweldig verhaal!! Hopen nu dat ze er van geleerd hebben en bij vergelijkbaar geval eens aan jouw paard denken en beseffen dat afmaken altijd nog kan.

Babootje

Berichten: 26629
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:06

Ik ken inderdaad genoeg paarden die hiermee (vasculitis) zijn ingeslapen. Wat ontzettend goed dat je iets hebt gevonden dat werkt en je paard weer op de been hebt weten te krijgen!
Ik kende Knottenbelt ial van de sarcoiden, maar is dus van meer markten thuis. Deze knoop ik in mijn "zakdoek" voor als ik ooit nog eens zoiets tegenkom. Bedankt voor het delen van je verhaal.

Barroco

Berichten: 2727
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ik had je eigenlijk in moeten laten slapen… - vasculitis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:09

Wat een heftig verhaal!
Ongelovelijk dat dierenarts zo eigenwijs zijn terwijl ze niet weten of het gaat helpen, om vervolgens een alternatieve manier af te wijzen.

Geniet van je kanjer!

Mandy73_unes

Berichten: 301
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:11

Super fijn dat Ravel weer opgeknapt is, ik had erg met je te doen (en met je moeder)....eindelijk weer een toppertje gevonden en dan overkomt je zoiets. Respect voor je doorzettingsvermogen, denk dat we dat allemaal zouden doen maar als je er echt voorstaat is het heel pittig! Dr knottenbelt had ik inderdaad ook in verband gebracht met sarcoid maar nog niet hiermee..heel veel geluk nog met je meisje en een fijne toekomst samen.

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Re: Ik had je eigenlijk in moeten laten slapen… - vasculitis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:15

Wauw wat een verhaal, echt heel veel respect voor jou en je doorzettingsvermogen. Dit hele proces zou vast niet niks zijn geweest allemaal!

Juut

Berichten: 6911
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Ik had je eigenlijk in moeten laten slapen… - vasculitis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:18

Dank je voor het delen, en diep respect voor je doorzettingsvermogen! Daar is lef voor nodig, om tegen advies van dierenarts in je eigen gevoel te volgen...

Voor de mok diagnose: is er eigenlijk een afschraapsel genomen van de aangedane huid?

EdkingEnzo

Berichten: 3474
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:23

Respect!

Pumpkins

Berichten: 3154
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Ik had je eigenlijk in moeten laten slapen… - vasculitis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 16:19

Echt super dat je zo doorgezet hebt! Mooi te lezen dat juist met natuurlijke aanpak het gelukt is om de vasculitis te helen. Hopelijk komt er veel bekendheid aan deze methode dat veel paarden met deze methode mogen opknappen.

Anoniem

Re: Ik had je eigenlijk in moeten laten slapen… - vasculitis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 16:25

Kun je mij wat meer vertellen wat Leucocytoclastic pastern vasculitis nu precies is. En hoe een paard er aan komt en hoe het te herkennen is?

sauffi

Berichten: 703
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ik had je eigenlijk in moeten laten slapen… - vasculitis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 16:33

Wat een doorzetter ben jij en natuurlijk ook je paard. Hopelijk kunnen jullie nu alleen nog maar van elkaar genieten na al die dierenarts bezoekjes.

horsiegek

Berichten: 2360
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Ik had je eigenlijk in moeten laten slapen… - vasculitis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 16:45

Mijn paard heeft dit ook gehad toen hij nog jong was. Ik moest mijn paard elke avond in de watten zetten doordrenkt met olie en antibioticazalf (mix), en dan bandageren. Daardoor weken de korsten en kon ik die er de volgende ochtend zachtjes afkrabbelen. Dan met sudocreme insmeren. Toen alle korsten weg waren heb ik het been kaal geschoren en ben ik verder gegaan met sudocreme smeren.
Daarnaast een aantal keer een goede vitamineboost gehad. Gelukkig heeft hij hierna nooit meer zo'n been gehad.

Flux

Berichten: 2503
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Ik had je eigenlijk in moeten laten slapen… - vasculitis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 17:15

Wat een super gaaf resultaat heb je behaald voor je paard. Petje af hoor, voor je moed en doorzettingsvermogen!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 17:46

Grobbebol schreef:
Kun je mij wat meer vertellen wat Leucocytoclastic pastern vasculitis nu precies is. En hoe een paard er aan komt en hoe het te herkennen is?


Ik heb er helaas ook wat ervaring mee, dus ik kan er ook wel iets over vertellen. Corrigeer mee vooral als er iets niet klopt.

Over vasculitis bij paarden is helaas nog niet heel veel bekend. Het is een ontsteking aan de kleine bloedvaten, de haarvaten. De huid wordt vurig en er kan korstvorming ontstaan. Het begint meestal als klein korstje aan de zijkant van de koot, op behandeling alsof het mok is, reageert het nagenoeg niet. Het is waarschijnlijk auto-immuun, dus het lichaam heeft een verkeerde afslag genomen in de reparatie van de huid en valt de cellen aan.

Dierenartsen beoefenen wetenschap en ze weten eigenlijk nog niet hoe dit aan te pakken. Afdekken tegen UV kan natuurlijk nooit kwaad, UV wordt aangegeven als medeoorzaak van de ziekte, echter zijn ze daar nu weer niet zeker van. Er wordt geadviseerd om in de ergere periodes prednison spuiten.

Dunkeedoo

Berichten: 312
Geregistreerd: 15-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 18:25

Ik heb je PB gestuurd! Wil heel graag weten hoe je het behandeld hebt aangezien mijn merrie hier al langere tijd mee loopt en ik ontzettend graag ervan af wil/het zo goed mogelijk krijgen.

Er zijn 4 DA's bij geweest en heb er heel veel geld tegenaan gegooid maar er is nooit een officiële diagnose gesteld en alle behandelingen hebben gen effect gehad (wel tijdelijke verbetering maar is nooit helemaal verdwenen), via veel googlen ben er sinds begin dit jaar achter wat ze heeft. Gelukkig is het altijd enigszins onder controle gebleven door een hidez sok en vette creme.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 18:39

Afbeelding
Zo ziet het er bij mijn paard uit in rustige toestand. Zoals te zien is, loopt het been ook op.
Afbeelding
Hier was het geïrriteerd, waarschijnlijk door insect of plant.

Klaas15

Berichten: 331
Geregistreerd: 15-10-10
Woonplaats: home sweet home

Re: Ik had je eigenlijk in moeten laten slapen… - vasculitis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 18:43

GROOT RESPECT.
Ongeloofelijk dat je het zo hebt kunnen volhouden.
Zo zie je maar dat lang niet alle DA's toppers zijn.

Heel veel S6 voor jullie beide , want niet alleen Ravel doet het top, zonder jou zou hij het "meschien"niet overleeft hebben. _/-\o_ +:)+

senna21

Berichten: 11993
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:02

Wat fijn voor jullie dat je toch een oplossing hebt gevonden.
Hopelijk kun je ook anderen helpen met deze tip.
Heb je Utrecht dit resultaat al laten weten?
Ik ben wel benieuwd naar hun reactie.... :)

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ik had je eigenlijk in moeten laten slapen… - vasculitis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:15

TOP van je dat je je niet zomaar neergelegd hebt bij wat de artsen zeiden +:)+

Zowel bij mensen als bij dieren weten ze echt bij lange na niet alles en de regulieren zullen al snel niet echt buiten de lijntjes willen denken of inderdaad iets dat niet binnen hun lijntjes zit, afwijzen als "gevaarlijk" of wat dan ook...zó ontzettend zonde want in de praktijk gewoon vaak hele andere dingen dan in de "officiële" theorie...

Je paard boft maar met zo'n eigenwijs en vooral liefdevol baasje :+:

silvia58

Berichten: 1838
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Ik had je eigenlijk in moeten laten slapen… - vasculitis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:31

Respect voor je doorzettingsvermogen en zoveel geduld _/-\o_
En wat super dat je het allemaal op bokt deelt zodat andere er misschien
hun voordeel mee kunnen doen ! +:)+

LCT
Berichten: 307
Geregistreerd: 20-02-13

Re: Ik had je eigenlijk in moeten laten slapen… - vasculitis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:39

Heel veel respect voor hoe jullie gevochten hebben zeg.. super dat het verhaal toch een mooi eind heeft gekregen.

martine096
Berichten: 457
Geregistreerd: 25-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:42

Wat een doorzettingsvermogen, geduld en liefde moet jij hebben (gehad) voor je paard zeg. Respect! Echt super dat hij er weer helemaal bovenop is gekomen. Geniet van elkaar en nog vele gelukkige jaren samen gewenst. :) Hij boft echt met een baasje zoals jij.

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Re: Ik had je eigenlijk in moeten laten slapen… - vasculitis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:00

Je bent het belangrijkste ingrediënt van de behandeling vergeten: de precisie van de eigenaresse!

Ik ben Lisette in dit verhaal en heb de behandelingen bij Ravel uitgevoerd. Echter is de rest van de verzorging net zo belangrijk. Omdat eea heel precies uitgevoerd dient te worden en half werk zelfs averechts kan werken maak ik de inhoud van de behandeling hier niet openbaar bekend; het is geen natuurlijke behandeling en niet iets wat iedereen zomaar uit kan voeren.

Ik ben blij dat ts het vertrouwen in mij gehad heeft om haar paard te laten behandelen en nog blijer dat Ravel nu weer geheel gezond is.
Over vasculitis is nog relatief weinig bekend en deze behandelmethode is out of the box en zeer onbekend. Ik heb nu persoonlijk 3 paarden behandeld, alle zware gevallen. Daarnaast heb ik er 2 op afstand geholpen. Alle 5 zijn inmiddels volledig genezen. De weg die ik bewandeld heb voordat ik hierbij uitkwam is nog langer dan die van ts. Ik heb namelijk ook nog gewerkt met de universiteit van Gent die mij naast prednison Trental voorschreef, een middel tegen vasculitis bij mensen. Ook dit werkte niet. Daarna heb ik Hey alternatieve circuit bewandeld wat alles alleen maar erger gemaakt heeft. Ook heb ik mijn paard, die bij mijn ouders aan huis stond, in pension gezet om te kijken of een andere omgeving verschil zou maken. Niets werkte en ik zou mijn paard laten inslapen. Mijn laatste poging was internet afsporen en alles leren over deze ziekte en contact opnemen met experts, waaronder Knottenbelt. Dit heeft mijn paard gered en nu help ik anderen, wat zeer dankbaar werk is.

Ts petje af voor je inzet en geniet nog lang van je lieve Ravel, jullie hebben het verdiend!