Mijn Haflinger staat ook nog bloot. Regendeken (0 gram) gaat hier pas op bij een temperatuur van <10 graden in combinatie met regen. Hoger dan 300 gram ga ik ook eigenlijk nooit. Het moet overdag echt wel vriezen wil ik er een 300-grams deken op doen.
Chevaloe
Geplaatst: 14-09-17 11:26
Bucas heeft speciale herfstdekens Die heb ik bij mijn merrie nu ook op. Ik weet even niet hoe hij heet maar als je het googelt kan je het vast vinden. Is waterdicht, niet te dik maar toch met een soort stof aan de binnenkant zodat het wel warm genoeg is.
Mijn sportpaarden hebben nu allemaal een 0 grams regendeken op. Het is hier nu flink nat en koud en als ze dan de hele dag buiten staan vinden ze het niet grappig zonder.
Mijne krijgt simpelweg regenschurft van de hele dag in de regen staan. Dat is ook echt niet grappig.. Dus puur om droog te blijven heeft hij een regendeken op.
Denisejazz
Geplaatst: 14-09-17 14:59
Mijn oudje van 24 heeft een 0 grams regendeken op, zei staat ruim 12u per dag op de wei en aangezien het s'avonds en vooral in de nacht afkoelt, en het hier al geruime dagen flink regent
Mijn oudje van 29 staat nu al een paar dagen met een 0 grams regendeken buiten overdag. 'S nachts staat hij nog zonder deken op stal, stal is nog vrij warm door alle paarden die erin staan en de goede isolatie. Wanneer het nog iets kouder wordt buiten gaat er een fleece onder de regendeken aangezien meneer het snel koud heeft en een respectabele leeftijd heeft.
Hier een koukleum die ook snel koliekverschijnselen lijkt te krijgen als de temperatuur lager wordt. Die staat overdag met een 100 grams zonder voering en in de nacht zonder deken op stal. Alleen ik was wel van plan om haar Power Turnout op te doen voor de fleecevoering.
Hier een koukleum, halve dag buiten in een paddock zonder beschutting en een frisse buitenbox. Nu onder een fleecegevoerde regendeken met een 100 grams onderdeken.