Aminozuren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Aminozuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 15:28

Is verhuizen dan niet goedkoper op lange termijn?
Of is het zo'n perfecte plek?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-17 16:33

Sizzle schreef:
Is verhuizen dan niet goedkoper op lange termijn?
Of is het zo'n perfecte plek?

Het is de enige plek in de omgeving waar mijn IJslanders niet ontploffen door het gras en hun gezondheid is me veel waard! Ik kijk nu naar Victorious Secret. Dat voer spreekt me aan en aminozuren kan ik altijd nog aanvullen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 16:45

Aha ijslanders, ja dan snap ik het.
Dan zou ik gewoon een koudbloedbrok bijgeven (weinig suiker wel eiwit) ter aanvulling.
Ik was heel tevreden over Eggersman derma vital.
Rijk aan mineralen en voldoende eiwit waarvan je geen liters hoeft te voeren.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-17 21:58

Heb gekeken Sizzle, maar de samenstelling met o.a. maïs klinkt niet heel denderend en vreemd genoeg wordt het suiker- en zetmeelpercentage niet gegeven...

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:25

Ik zat ook met heel wat vragen omtrent voeding, heb kruisinkje berber/Andalusiertje wat plots wat terug viel in bespiering en had wat schriele bovenlijn. Bespiering en vet viel dus wat weg.
Hier kun je verschil zien in week tijd (hij is nu na drie weken nog meer bijgekomen en zit weer prima in zijn velletje):
https://myalbum.com/album/6LJ9oTpuryiR
Gewoon extra hooi en gras gegeven, met pulp, esparcette en geextrudeerd lijnzaad. Nu kan het nog, in mooi bladrijk, maar net niet uitgegroeid gras zit meest volledige eiwitsamenstelling geschikt voor paarden.
Zomaar aminozuren toevoegen uit potje is niet nodig en kan schadelijk zijn. Beter op de natuurlijke manier.
Wat ook een super goeie natuurlijke eiwit leverancier is, is spirulina gecombineerd met hennepzaad. Ik nam dat tijdens wielrennen, deed soms 90 kilometer per dag naar mijn werk en dat heeft me enorm geholpen er weer tegenaan te kunnen. Ik at toen ook veel broccoli erbij maar dat mag je niet geven aan paarden...

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 11:13

Cambiar, de meeste dingen die je noemt zijn voor mij niet van toepassing. Paarden staan in pension dus kan niet zomaar van alles aanpassen aan het dieet. In spirulina zit veel ijzer, dus dat is ook niets om in grote hoeveelheden te voeren aan paarden.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 16:47

Wijslander schreef:
Cambiar, de meeste dingen die je noemt zijn voor mij niet van toepassing. Paarden staan in pension dus kan niet zomaar van alles aanpassen aan het dieet. In spirulina zit veel ijzer, dus dat is ook niets om in grote hoeveelheden te voeren aan paarden.

Veel ijzer is ook relatief....grote hoeveelheden mag je nooit voeren...