Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
LukieBradley schreef:Ik vermeld duidelijk dat andere oorzaken uitgesloten zijn.
Over weghalen word niet eens gesproken
lailapri schreef:LukieBradley schreef:Ik vermeld duidelijk dat andere oorzaken uitgesloten zijn.
Over weghalen word niet eens gesproken
Fijn dan jij meer kan als een dierenarts na 6 maanden opleiding.
Hoe weet je dat het geen zand is? En wormen? En baarmoeder ontsteking of cyste op de eierstokken of uier ontsteking of ontsteking van darmen, een maagzweer of misschien iets heel anders mis of in de war?
magicmist schreef:gezien je verhaal denk ik dat het veulen te veel is voor je merrie.
als je alle andere dingen heb uitgesloten is dit behoorlijk aannemelijk,
ik zou er voor kiezen om het veulen gedeeltelijk af te spenen. dus overdag apart of iets dergelijks.
Ja het is eigenlijk veel te jong, maar hoor het wel vaker dat het zo gaat en dat met twee maanden het veulen al te veel is voor de merrie.
senna21 schreef:Als je merrie wordt gedomineerd door haar veulen, valt het opvoedkundige motief weg.
Dan lijkt afspenen en plaatsen bij een kudde waarin hem wel manieren worden geleerd de betere optie.
senna21 schreef:Als je merrie wordt gedomineerd door haar veulen, valt het opvoedkundige motief weg.
Dan lijkt afspenen en plaatsen bij een kudde waarin hem wel manieren worden geleerd de betere optie.
Cemlys schreef:senna21 schreef:Als je merrie wordt gedomineerd door haar veulen, valt het opvoedkundige motief weg.
Hoe kan een merrie nu gedomineerd worden door haar veulen van 2.5 maand??? Ik snap niet dat hier zo n adviezen worden gegeven. Veulen en merrie worden er zo de dupe van...