Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Faitherr schreef:Babootje schreef:TS doet er echt niet teveel mee. "Intensief" trainen is natuurlijk heel subjectief. De TS is 15 dus dat intensief trainen zal echt wel meevallen. Lekker flink laten bewegen. Liefst nog elke dag.
@babootje, te dik is ook een mogelijkheid voor de sloomheid maar ze is niet echt dik, ze is op dit moment gewoon wat meer gezet.
Ineke2 schreef:Sizzle schreef:Koolhydraten dus....
Ja van granen zal hij heus wel heftiger worden.
Geeft toch niks? Als je werkt met een dier moet hij wel wat binnen krijgen om het gevraagde uit te kunnen voeren.
Een kwart van dat voer is dan precies genoeg.
Ineke2 schreef:Ze schrijft dat hij niet te dik is maar een grasbuik heeft.
Daarbij vroeg ze om voer dat een paard voorwaartser maakt en Havens is beter voer als het gaat om jeuk gevoeligheid als bijvb PAVO
Black_Moon schreef:Ineke2 schreef:Ze schrijft dat hij niet te dik is maar een grasbuik heeft.
Daarbij vroeg ze om voer dat een paard voorwaartser maakt en Havens is beter voer als het gaat om jeuk gevoeligheid als bijvb PAVO
Waar zegt Ts dan dat haar haflinger een grasbuik heeft? Ze zegt eerst dat ie te dik is en daarna dat ie gezet is en dat is anders dan een grasbuik lijkt me
Ineke2 schreef:Black_Moon schreef:
Waar zegt Ts dan dat haar haflinger een grasbuik heeft? Ze zegt eerst dat ie te dik is en daarna dat ie gezet is en dat is anders dan een grasbuik lijkt me
Vind ik hetzelfde, je kan het bovendien niet goed beoordelen zonder het paard in levende lijve te zien en dat gaat een beetje lastig
Babootje schreef:TS doet er echt niet teveel mee. "Intensief" trainen is natuurlijk heel subjectief. De TS is 15 dus dat intensief trainen zal echt wel meevallen. Lekker flink laten bewegen. Liefst nog elke dag.
Faitherr schreef:Ik rijdt wel degelijk intensief, dit kun je zeker niet beoordelen van een leeftijd maar afgezien van dat kan ik je verzekeren dat ze lekker aan het werk gezet word.
Babootje schreef:Heb je je paard het schuim tussen de billen getraind TS? (Daar kreeg ik namelijk niet de indruk van) Zo niet, dan train je niet intensief. En kun je met jouw manier van aan het werk echt geen kwaad. Ook al zou je dat elke dag doen.
Sommige paarden worden niet heter van koolhydraten. Die zetten de koolhydraten niet om in energie maar in vet. Dat zijn de paarden die snel dikker worden. Vaak zijn dat ook koudbloeden, zoals die van jou.
Koolhydraten toevoegen heeft voor die paarden weinig zin. Ze worden er eerder nog dikker van. Wat wel werkt is laten afvallen en conditie opbouwen.
En je pony leren consequent aan het been te zijn.
Sizzle schreef:Tja, dan stopt TS er een schepje haver per dag in.
Een paard dat ze net in Augustus gekocht heeft, nog nooit echt serieus wat gedaan heeft.
Ik zou persoonlijk eerst eens gaan rijden
Een paard heter maken die nog niet eens echt aan de hulp staat is vragen om een ongeleid projectiel, maar ieder zijn meug uiteraard.
Ineke2 schreef:Rare uitspraak over de koolhydraten. Een IJslander word toch ook onder de koudbloeden gerekend én zijn veelal jeukgevoelige paarden.
Babootje schreef:Ineke2 schreef:Rare uitspraak over de koolhydraten. Een IJslander word toch ook onder de koudbloeden gerekend én zijn veelal jeukgevoelige paarden.
TS zegt dat de pony "aan de zware kant" is en jeuk heeft. Eiwitgevoelig zegt ze, maar jeuk wordt niet veroorzaakt door een teveel aan eiwit, maar door een teveel aan suikers.
Dan moet je uitkijken met koolhydraten en de suikers in het gras in het voor en najaar als het weer gaat vriezen.