Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
minifries schreef:@ pelryo, ze doet dit al vanaf jongs af aan helaas. Brandnetel al geprobeerd, wil ze niet eten.
@ joyce B, vorig jaar was het al eerder begonnen en smeerde haar 3x daags in en nu doen we dat sinds deze week.
@women2, ze heeft geen mijt, alles al gecheckt, echte originele zomereczeem.
@ lotte, ze staat op een andere stal nu zo'n 3 maanden. In het stuk land waar ze staat is nagenoeg kaal, daar is enorm rekening mee gehouden, ze heeft alle manen nog omdat we er zo ontzettend veel aan doen om haar heel te houden en het haar zo fijn mogelijk te maken. Vorig jaar werd ze bv zonder dat ik het wist in een vol grasland gezet waar ze dus 1 dag lang in heeft gestaan, toej was het helemaal een drama. Zonder deken zou ke niet zeggen dat ze een eczemer is, manen tot halverwege bovenbenen, volle lange voorpluk en gewelsige staart, maar de jeuk is gewoon versxheikkelijk en gelukkig man en macht om haar te helpen, maar sinds afgelopen weekend laait het ineens heel hard op!
Ze staat nu godzijdank rustig na al dat gesmeer etc. Smeer haar in en spuit haar in, 3x daags nu weer en merk wel direct verschil. Zit me momenteel te verdiepen in immunotherapie en heb ontzettens fijne tips gekregen die ik zeker weten uit ga proberen.
koetjeboe schreef:welk merk deken heb je, en van wanneer tot wanneer ligt hij op. en heeft hij hele dagen een deken op.
ik heb ervaring met een haflinger met eczeem en ze had altijd een boett met hoofdkap op.
Van maart tot okt en ze had bijna geen jeuk meer stond dag en nacht buiten op hooi.
Aan zee zetten heeft niet zo veel zin.