Tips fries z paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kasty

Re: Tips fries z paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 13:53

Zonnebloemolie/lijnzaadolie krijgt ze al op aanraden van de kliniek in Garijp omdat ze nogal snel hijgt en last van de warmte heeft.. Ze is compleet nagekeken daar, maar dit is iets wat bij haar hoort en geen medische oorzaak heeft.. Maar ze krijgt dus al lijnzaadolie ter ondersteuning..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 14:06

Heeft ze geen vitaminetekort?

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 17:45

DeMolenhoek schreef:
Heeft ze geen vitaminetekort?

Dat neem ik aan van niet..ze heeft alle nodige vitaminen tot haar beschikking.. waar zat je aan te denken en waarom?

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:49

Ik zou haar een ruwvoer beurt erbij geven. Ze is 11 en in de bloei van haar leven, 11 vind ik nog niet oud.
Wat is haar afstamming als ik vragen mag?

Mijn Friese merrie is 8 jaar oud en loopt ZZ-licht, zij krijgt 3x hooi per dag en 2x per dag een schep muesli Piannisimo. Hier doet ze het prima op.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:54

Voor meer energie kun je eens kijken naar power plus van Havens. Hele fijne muesli en ze worden er absoluut niet heet of vervelend van. Zit ook extra vitmanine e in. Krijgen ze ook een mooie vacht van.

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 12:11

Barb schreef:
Ik zou haar een ruwvoer beurt erbij geven. Ze is 11 en in de bloei van haar leven, 11 vind ik nog niet oud.

Mijn Friese merrie is 8 jaar oud en loopt ZZ-licht, zij krijgt 3x hooi per dag en 2x per dag een schep muesli Piannisimo. Hier doet ze het prima op.

Haar afstamming is Arjen x Leffert, de extra voer beurt komt straks wel weer als ze weer in de paddock gaan ipv in de wei de hele dag.
Ik zal die piannisimo eens opzoeken, echt nog nooit van gehoord :-)
De power plus van havens zal ik ook eens bekijken..

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 13:30

ik voer nu op het moment Maisbrok van het merk "van benthem" voor een fries en een shet die recreatief gereden worden en aan mogen komen in gewicht. voer het pas 2 weken dus kan nog niet echt zeggen dat het werkt, maar ze lijken al iets te groeien. het grootste voordeel is wel dat ze het super lekker vinden.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:58

Kasty schreef:
Barb schreef:

Haar afstamming is Arjen x Leffert, de extra voer beurt komt straks wel weer als ze weer in de paddock gaan ipv in de wei de hele dag.
Ik zal die piannisimo eens opzoeken, echt nog nooit van gehoord :-)
De power plus van havens zal ik ook eens bekijken..

Pianissimo is voor paarden die van zichzelf een beetje heet en vliegerig zijn. :)