pol1 schreef:Maar als het in het hoefkatrolgebied zit en de fotos zijn goed dan kan het nog in de slijmbeurs zitten of in de colaterale bandjes. Hoefbeen doet dan niet mee want die was op de foto goed! Het kan ook nog in het hoefgewricht zitten maar dat valt niet onder hko maar onder lage overhoef! Ik zou de kosten voor een mri besparen en voor een second opinion naar een goede kliniek gaan en daar je fotos laten beoordelen! Op die manier ben ik achter t euvel van mijn paard gekomen en heb ik geen mri hoeven doen.
Op het eerste zicht leken mijn fotos ook goed maar na een second opinion kwam er toch een andere beoordeling op de foto's.
Heb toen ook een echo laten maken om e.e.a uit te sluiten. Dap Bodegraven heeft mij prima geholpen!
Slijmbeurs is los uit te verdoven, en is neem ik aan wel al gedaan. En ook inspuiten hoefgewricht geeft na verloop van tijd werkzame concentratie in de bursa (en vice versa). Diepe buiger hecht aan op het hoefbeen en van die aanhechting zie je helemaal niks op een foto/echo (deze was ik in mijn voorgaande post vergeten te vermelden. Lage vs hoge overhoef zijn prima op röntgen te diagnosticeren en zouden ook zeker indien er nog geen röntgenologische veranderingen zichtbaar zijn goed op cortico's moeten reageren