Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
dorothea schreef:c_alsemgeest schreef:dat is dus een medische naald
Wat is dat voor banketstaaf reactie??? Oh ja, het is Bokt. Ik neem aan dat jij het beter weet dan de DA?
Deoiridh schreef:dorothea schreef:Wat is dat voor banketstaaf reactie??? Oh ja, het is Bokt. Ik neem aan dat jij het beter weet dan de DA?
Het is nogal lastig omdat je oog meteen naar de spuit wordt getrokken. Later zag ik pas de naalt eronder.
Lijkt mij een naainaalt. Er zit een oogje aan toch?
Misschien uit het hooi of van iemand voor reparatie.
tengeltje11 schreef:toen ik de opleiding hoefsmid volgde adviseerde de lesgever ons om oude naalde aan de DA te vragen.
als een paard eens vernageld was,kan je met die naald,makkelijk ontsmetting in het nagelgat spuiten.
geen idee of dat ook effectief gedaan wordt,maar als een lesgever het adviseert,mss wel?
(hier worden paarden alleen bekapt,nog geen idee of het gebeurd)
8nnemiek schreef:Is de naald hol of massief?
Gewone naalden om te naaien breken vaak eerder doormidden dan dat ze buigen zoals op de foto. Spelden buigen makkelijker. Misschien een speld waar het bolletje vanaf is? Omdat je bovenaan ook zo'n donker (lijm?)plekje hebt zitten. Een speld kan zomaar in iemands nieuwe paardrijbroek hebben gezeten bijvoorbeeld.
Zo eentje dus: [ Afbeelding ]
c_alsemgeest schreef:Deoiridh schreef:[quote="dorothea"
Wat is dat voor banketstaaf reactie??? Oh ja, het is Bokt. Ik neem aan dat jij het beter weet dan de DA?
[/quote
Het is nogal lastig omdat je oog meteen naar de spuit wordt getrokken. Later zag ik pas de naalt eronder.
Lijkt mij een naainaalt. Er zit een oogje aan toch?
Misschien uit het hooi of van iemand voor reparatie.
Zoals ik al aan gaf zag ik wel het naaldje en mijn antwoord daarop. (niet die op de spuit) Omdat het erg lijkt op een bepaald type hecht naald. Niet gebruikt bij paarden trouwens... en nee ik weet het niet beter dan de DA, je stelt een vraag hier op bokt en wij proberen je te helpen. Maar DA's hoeven niet alle chirurgische materialen en mogelijke naalden te kennen.
Of dat het een dun regulier naai naaldje is die verbogen is.
Wat gezien de buiging van de punt misschien het meest logische is.
Beide worden niet door een smid gebruikt denk ik? En beide kunnen met een open of gesloten oog.
Hoe het er komt is natuurlijk wel de grote vraag... niemand die een dekje heeft genaaid op stal oid?
Of meegekomen in het stro of hooi?