Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pol013 schreef:Kont en buik is niet perse een dik paard. Kan wel ruwvoerbuik icm weinig buikspieren zijn. Hoe ziet je paard er uit als je gereden hebt? Als het paard dan veel slanker lijkt is het geen vet.
Op de hals, ribben en boven op de kont zit vet. En dat zit er in de ochtend en na werken ook nog.
http://www.pavo.nl/media/tv/hoe-meet-je ... ij-paarden
Minder dan 2 kg krachtvoer kan prima. Ook voor een Z dressuur paard maar dan zou ik wel een aanvulling in vitaminen en mineralen geven.
pol013 schreef:Juist andersom. Dressuur is meer lage intensiteit duurtraining en daarom verbrand je weinig vet.
Vaak zijn in uitjes springen en aan een flink tempo galopperen rechtuit meer krachttraining waarmee je (bolle) spieren activeert.
slimmer trainen. Minder frequent, maar intensiever, en herstelperiodes
) zodat je een idee hebt van hoeveel hooi je zou mogen voeren(ook juist ivm de vezel/droge stof behoefte van je paard voor een fijn werkend maag/darmstelsel
. Je zou inderdaad kunnen kijken wat er precies in de brok zit die je nu geeft. Ik kan me voorstellen dat je graag iets bijgeeft ivm Het wat zwaardere werk. Ik zie zelf ook door de bomen het bos niet echt wb krachtvoer, dus misschien zou iemand je daarbij kunnen helpen..
De ontlasting is helemaal prima. Dank je!