Ik vind het persoonlijk erg grappig dat iedereen denkt te wéten dat ik mijn paard mishandel. Goed zo, dames, ben je blij dat je je zegje hebt gedaan?
Ik moest me blijkbaar over niets zorgen maken volgens de DA en hoefsmid. De losse flap aan haar straal was oude straal die simpelweg niet vast was gegroeid aan de nieuwe en was dood weefsel. Hoefsmid heeft deze weggesneden en ze liep weer zoals het hoort. Nieuwe, gezonde straal zat er simpelweg onder.
Qua het bibberen van haar billen zei de DA (van een vrij bekende praktijk ook, ik speelde op zeker) simpelweg dat het van de koude kon zijn, aangezien ik weet dat ze dat doet als ze het koud heeft. Er was toen geen schuilhok en het had 's nachts geregend, en daarbij heeft ze sinds 4 jaar veel van haar overgewicht verloren, waardoor ze het niet gewend was om zonder al die insulatie te zitten.
Er zit niets op slot, ze loopt perfect, heeft heel veel oefeningen moeten doen van de DA maar voor mijn gemoedsrust heeft de DA bloedstaaltjes naar het labo gestuurd. Nog geen resultaten, maar so far so good. Ik ken mijn paard erg goed, en ze loopt er gewoon superhappy bij in de weide. Beide paarden hebben een volle week rust gehad na de trektocht en mogen nu terug het werk in.
Voor je conclusies gaat trekken stel ik voor eerst naar je eigen paard te kijken of op z'n minst goed doordachte vragen te stellen.
Voor iedereen die wel de goede reden nog had steken in het hoofd en geen conclusies trok, dankjewel, jullie zijn de paardenmensen die de paardenwereld nodig heeft, en ik meen dat.
Voor de normale mensen die graag zouden willen weten hoe het bloedsonderzoek was oid, mijn PBbox is er zeker. Ik heb geen zin om te staan zaniken tegen protestanten die denken dat ze gelijk hebben.