Veulen groeit te snel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Veulen groeit te snel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:16

Ik zou me niet zo druk maken om de groei, wel om de hoeven, benen en zijn kreupelheid. Ik zou de da eens goed laten kijken naar zn stand van de voorbenen, van schoft tot hoef. Vaak komt een verkeerde stand van de hoeven elders uit het lichaam.

evelynebeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 13:19

Joolien schreef:
Ik zou me niet zo druk maken om de groei, wel om de hoeven, benen en zijn kreupelheid. Ik zou de da eens goed laten kijken naar zn stand van de voorbenen, van schoft tot hoef. Vaak komt een verkeerde stand van de hoeven elders uit het lichaam.

Ik weet dat de hoeven niet in orde zijn..
Hij gaat elke 8 weken naar de smid door droogte is alles afgebrokkeld en ja hij staat stijl ook daar proberen wij alles aan te doen dierenarts is vandaag geweest en nee het komt niet uit de hoeven de smid komt a.s week weer deze is 4 weken geleden ook al geweest
Er is bloed afgenomen en over 2 dagen krijg ik de uitslag hij heeft in al zijn gewrichten vocht niet alleen in zijn voorbenen zij de dierenarts

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:26

Ik vind hem niet overdreven groot hoor? Die van mij groeide toen ook zo hard.

De kreupelheid is odd wel iets om mee naar de DA te gaan. Dat is natiurlijk niet normaal voor een jaarling.

Naar de keuring gaan met een jaarling vind ik ook niet zo zinnig. Zeker met een hengst. Het zegt zo weinig.

Misschien een keer al 2jarige mee nemen en dan beslissen of je er mee naar de hengstekeuring wilt of als ruin wil aanbieden voor opname met 3.

evelynebeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 13:29

Peelie schreef:
Ik vind hem niet overdreven groot hoor? Die van mij groeide toen ook zo hard.

De kreupelheid is odd wel iets om mee naar de DA te gaan. Dat is natiurlijk niet normaal voor een jaarling.

Naar de keuring gaan met een jaarling vind ik ook niet zo zinnig. Zeker met een hengst. Het zegt zo weinig.

Misschien een keer al 2jarige mee nemen en dan beslissen of je er mee naar de hengstekeuring wilt of als ruin wil aanbieden voor opname met 3.

Hoi hoi bedankt voor je reactie de dierenarts is vandaag geweest en heeft bloed afgenomen ze vond hem wel echt te snel gegroeid in al zijn gewrichten zit vocht dus ze gaat hem testen op de ziekte van lime en nog een aantal andere dingen over 2 dagen weet ik meer hij heeft ontstekingsremmers gehad dus hoop dat hij snel weer de oude is de keuring heb ik afgebeld dit was gewoon een onderlinge keuring voor de ervaring maar dit word nu een jaartje opgeschoven

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:30

Je hebt helemaal gelijk.

Ik ben benieuwd wat de uitslag brengt. Hopelijk valt het mee.

Het is natuurlijk heel vreemd dat hij vocht is zijn gewrichten heeft. Dat is absoluut niet normaal.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:53

knap veulen! sterkte, ben benieuwd wat eruit komt, hoop niks ernstigs!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:30

fijn dat de DA langs gekomen is, en dus ook duidelijk niet voor niets. Hopelijk valt het mee en knapt je jaarling weer snel op.