Paard met zenuwuitval aan rechter achterbeen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Paard met zenuwuitval aan rechter achterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 16:21

Ah dat is niet leuk om te horen..ik zal voor je duimen dat hij nog verbeterd de komende dagen. Maar ik wil je ook alvast heel veel sterkte wensen.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:06

ai, heel veel sterkte! zal voor je duimen komende dagen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 19:06

Ah wat sneu allemaal,je bent de laatste tijd wel wat meer met hem aan het tobben he. :(:)

Ik weet van een vroegere stalgenoot die had een paard van 30 die ook de achterbenen niet goed kon plaatsen en 1 kant op liep.
Dier heeft toen wel extra vitamine E ingespoten gekegen,maar helaas bleef hij sterk naar 1 kant hangen en draaide veel om zijn achterhand heen.
in de stal hing hij ook tegen de muur aan om de ontlasten, maar alles was echt zwaar vermoeiend voor het dier.
Daar is het helaas niet opgeknapt en is het dier ingeslapen.
Ik wens je in elk geval veel sterkte en kracht toe..

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 21:01

ellepel schreef:
Ah wat sneu allemaal,je bent de laatste tijd wel wat meer met hem aan het tobben he. :(:)

Ik weet van een vroegere stalgenoot die had een paard van 30 die ook de achterbenen niet goed kon plaatsen en 1 kant op liep.
Dier heeft toen wel extra vitamine E ingespoten gekegen,maar helaas bleef hij sterk naar 1 kant hangen en draaide veel om zijn achterhand heen.
in de stal hing hij ook tegen de muur aan om de ontlasten, maar alles was echt zwaar vermoeiend voor het dier.
Daar is het helaas niet opgeknapt en is het dier ingeslapen.
Ik wens je in elk geval veel sterkte en kracht toe..

Hoe lang hebben ze het met dat paard aangezien?

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:41

Pff wat een naar bericht ..
Heel veel sterkte gewenst Y;(
Hoop dat je het mirakel krijgt , jullie verdienen het zo , dit is echt niet wat je wil ..
Zal aan jullie denken hoor

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 21:55

Ik zit in zo een tweestrijd....
Moet ik het nog langer aanzien of niet?
Hij eet en drinkt nog en wandelt zelf de weide in....Afbeelding
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:59

Ach hij ziet er niet fijn uit, wat rot voor jullie...
Ik mag niet oordelen maar ik zou niet te lang wachten met een besluit nemen, overleg goed met je dierenarts en ga voor het welzijn van je paard...
Heel heel erg veel sterkte!

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:04

Ach,bij het zien van de foto's springen de tranen in mijn ogen,nu heb je er ineens een beeld bij. Hoe moeilijk moet het dan voor jouw niet zijn om dit dagelijks te moeten aanschouwen. Heel veel sterkte met je besluit,welke je ook neemt. Kleine tip,volg je gevoel en je hart.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:05

Hij staat er inderdaad hetzelfde bij als dat paard toen van mijn stalgenoot.
Hij voelt zich duidelijk niet zo fijn.

He wat sneu allemaal.
En inderdaad, wat nouvel zegt,overleg goed met je veearts :(:)

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 22:10

Het blijft gewoon zo moeilijk....
Ik blijf denken van misschien komt er verbetering....moet ik hem geen kans meer geven?

Het is gewoon zo oneerlijk....Ken hem al 26 jaar....Maar ik wil ook niet dat hij lijdt....Daarvoor is hij mij veel te dierbaar...

Verwijten zal ik mezelf sowieso....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:13

Hij heeft het al die tijd al super goed bij jou, je mag jezelf niks verwijten.
En hoe moeilijk ook, eens komt het moment dat je nog maar 1 ding voor hem kunt doen, dat is een heel moeilijk moment maar daarmee kun jij wel zorgen dat hij geen pijn meer heeft en niet meer lijdt...

Ik weet dat het vreselijk is, wij hebben vrij kort na elkaar 2 paarden moeten laten gaan, dat moment dat je moet beslissen is vreselijk...
Maar wel het meest eerlijke...

Heel veel sterkte

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:15

Oh, ik snap je zooo goed hé..
Dit is absoluut niet wat je wil en helemaal niet op zit te wachten ..
De foto's van je knapperd zien er niet fijn uit , hij voelt zich helemaal niet prettig ;(

Kijk het aan tot donderdag en geef hem evt tot dan de gelegenheid tot opknappen , overleg goed met je veearts en volg je gevoel en je hart .. jij kent hem het allerbeste ...
Maar ik snap je misère ..
Heel veel sterkte en wees eerlijk naar jullie beiden ..

Een dikke virtuele knuffel voor jullie 2
Y;(

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 08:46

Eerlijk..hij ziet er niet gelukkig uit op de foto's. Ik denk dat je beter te vroeg dan te laat kan zijn met dit soort dingen. Hoe moeilijk het ook is, jezelf verwijten heeft geen zin.

Liefde is ook loslaten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 09:30

Elisa2 schreef:
Eerlijk..hij ziet er niet gelukkig uit op de foto's. Ik denk dat je beter te vroeg dan te laat kan zijn met dit soort dingen. Hoe moeilijk het ook is, jezelf verwijten heeft geen zin.

Liefde is ook loslaten..

In aanvulling daarop: ik vind hem op de foto's ook erg ingevallen, mager. Hij was waarschijnlijk al niet meer in een geweldige conditie? Het is natuurlijk lastig om vanaf foto's te beoordelen of een dier echt op is, maar ik begrijp uit je verhaal dat hij al aardig op leeftijd is. Hij ziet er in ieder geval niet uit als een paard dat nog vele gezonde jaren voor de boeg heeft. Misschien komt dan toch het moment dat je hem moet laten gaan?

Bedenk: Een paard heeft geen tijdsbesef. Als een paard het leven laat, denk hij niet na over wat morgen nog had kunnen komen. Eigenlijk zijn paarden heel 'mindful': ze leven in het hier en nu. Het zal vooral voor jou heel moeilijk zijn. Voor jou is er wel een morgen. Een morgen zonder hem.

Sterkte met deze moeilijke situatie.

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:09

Ik ga met mijn voorgangers mee. Hij ziet er niet gelukkig meer uit. Het blijft altijd een vreselijk moeilijke beslissing hoor :(:) Ik heb zelf ook een paar keer die beslissing moeten nemen en weet hoe zwaar en moeilijk dat is.
Maar bedenk je wel dat je hem een prachtig leven gegeven hebt en hij ook een waardig einde verdient.
Houden van is inderdaad ook loslaten.
Heel veel sterkte de komende tijd. :(:)

Sala1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 17:26

Mijn paard van 29 heeft vorig jaar ataxie opgelopen, infarct in het ruggenmerg met als gevolg 1 achterbeen verlamt. Hij staat precies hetzelfde als jouw paard. In het begint sleepte hij het been mee zijwaarts. Nu 1 jaar later moet ik zeggen dat hij er makkelijk mee omgaat, het liep in het begin meestal zijwaarts, maar nu ook vaker redelijk recht. Het is allemaal behelpen maar hij doet zijn ding, hij leunt met het been tegen een boom of hek om te rusten en dat gaat goed. Ik hoop zo dat het voor jou ook goed uitpakt...want het is echt wel effe schrikken om je lieve schat zo te zien.

Sala1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 17:31

Mijn dierenarts zei overigens dat ze dat niet voelen en dat ze zich heel snel aanpassen aan deze nieuwe situatie...kijk erna hoe je paard zich voelt...zolang die van mij nog lekker rondtippeld en lekker eet...prima toch...geef hem af en toe een beetje metacam omdat hij ook nog op alle 4 de benen arthrose heeft...en hij staat 24 u buiten.

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 18:39

Dat kan ik hem niet meer aandoen. Zijn linkervoorbeen kan hij al bijna niet meer buigen door de artrose in zijn knie.
Hij kan nu niet meer rollen, draven lijkt me onmogelijk.
Er zit geen verbetering in.
Hij heeft ook nog narcolepsie, hoe moet hij daarmee omgaan??
Hij staat ook maar sip in de stal te staan, af en toe gaat hij nog naar de weide maar hij blijft nu vooral vooraan...
Hij heeft al zoveel meegemaakt, ik vrees dat het nu gewoon op is....

Sala1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 18:59

oke dat wist ik niet dat hij nog meer aandoeningen had. Ik wist niet wat narcolepsie was...effe gegoogled en filmpje gekeken...maar dat heeft die van mij ook vaker .....alleen niet sinds hij het infarct heeft gehad. Hij heeft nog 1x gerold na het infarct, nu durft hij niet meer, gaat ook niet liggen. Die van mij loopt alleen stijf van de arthrose...kan wel nog buigingen maken...pff moeilijk zeg...

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 19:07

Ik blijf ook altijd twijfelen...Maar ik zie nu echt wel dat de levenslust uit hem is.
Bovendien heeft hij nu 600 mg cortisone per dag...

Zoveel leunen op zijn achterste been kan ook een keer hoefbevangenheid betekenen. Moet je dan daarop wachten?

Hij kreeg al één pijnstiller per dag voor zijn knie...

Ik ben er kapot van maar ik denk dat ik maar één keuze heb....

Sala1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 19:16

ja een zeer zware beslissing...het staat voorop dat ze geen pijn mogen hebben zodat er geen kwaliteit van leven meer is....heel veel sterkte met je beslissing...

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 19:23

Sala1972 schreef:
oke dat wist ik niet dat hij nog meer aandoeningen had. Ik wist niet wat narcolepsie was...effe gegoogled en filmpje gekeken...maar dat heeft die van mij ook vaker .....alleen niet sinds hij het infarct heeft gehad. Hij heeft nog 1x gerold na het infarct, nu durft hij niet meer, gaat ook niet liggen. Die van mij loopt alleen stijf van de arthrose...kan wel nog buigingen maken...pff moeilijk zeg...

Waarom laat je dit paard leven? Die had bij mij allang gehemeld...

TS ik denk dat je er al uit bent met je paard. Tuurlijk is het moeilijk, maar je hebt gelukkig zelf al door dat dit niet langer meer gaat..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 19:26

Een paard dat niet meer kan liggen kan ook niet meer goed uitgerust slapen.

@Habore, heel erg moeilijk.
Maar ik denk dat je zo te lezen zelf ondertussen weet welke moeilijke beslissing je te wachten staat.
Heel veel sterkte.

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 19:27

Zammie schreef:
Sala1972 schreef:

Waarom laat je dit paard leven? Die had bij mij allang gehemeld...

TS ik denk dat je er al uit bent met je paard. Tuurlijk is het moeilijk, maar je hebt gelukkig zelf al door dat dit niet langer meer gaat..

Ik denk het ook Zammie, al maakt het bericht van Sala het er niet makkelijker om....

Paardwaardig is het niet op dit moment, ik blijf me alleen afvragen of het toch niet zal beteren...

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 19:34

TS wat bruintje zegt over liggen is ook iets wat je moet meenemen in je besluit. Als een paard niet kan liggen om in een diepe slaap te komen, komen de spieren enz nooit tot rust. Is laatst al eens wat over geplubiceerd hier op bokt.
Ik zelf zal bij dit soort dingen niet te lang wachten. Een paard moet constant in staat zijn om te vluchten. Paard kan niet rusten, heeft duidelijk pijn. Prognose kan denk ik geen volledig herstel zijn. Dan had er al veel meer verbetering moeten zijn in deze dagen..