Ten einde raad...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Othilly

Re: Ten einde raad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:13

@ts: jou paard op 4 benen kreupel, mijn paard op 2 benen kreupel.
Mijn paard is 9 wkn terug licht hb geweest..13 juni op de foto geweest..foto's waren goed. 6 juli wederom kreupel..2 benig..was volgens DA niet Hb! Wat het wel moest zijn kon hij niet duidelijk aangeven! Kan slijmbeurs zijn, kan ook bandje zijn! Maar dan heb ij nog geen verklaring voor het 2 benig kreupel zijn!
Ik heb een thermografie laten doen: daar kwam uit dat er LA wat zou kunnen spelen, en RV was ook iets van een kleine warmte te zien!
Eigen DA heeft t over een mri ( ik zie dat zelf niet zitten ivm torenhoge rekening) ik zit nu te denken aan een scan en LA buigproeven laten doen!
Is scannen geen optie voor jou?
Het is mij een raadsel wat mijn paard nu zou hebben..lijkt me toch ook erg toevallig dat mijn paard van hb naar hko gaat!
Zenuwslopend is t hè..je wil het zo graag oplossen!
Mijn paard is wel zuiver gaan stappen op de metacam ( bij die van jou geen verschil?l.. bij mij alleen de vraag voor hoelang en ik stap alleen maar met haar!

Secretly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:25

nitouche schreef:
Amber_Puck schreef:
@secretly ze staat nu op het speciale beslag om haar wat comfortabeler te maken

Dit is symptoom bestrijding. Ze zal even goed lopen of verbeteren maar het probleem is hiermee niet opgelost ben in bang.

Heb je foto's van de hoeven?
Vooraanzicht en zijaanzicht en het liefst de onderkant maar in dit geval met speciaal is daar weinig op te zien.
Mocht je foto's willen maken graag camera zo laag mogelijk bij de grond houden.[/quote

Ik denk het jij zegt t!

Juist de hoeven zijn grootdeel van bloed doorvoering, pomp stimulerend effect. Doordat er nu ijzers onder zitten blokkeer je het hoef mechanisme.

Amber_Puck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 19:41

@Harry bedankt voor de tip ik zal eens kijken of dat wat is :)

@pol1 echt super vervelend zeg, zo te horen zitten we zon beetje in het zelfde schuitje. Ik vind het inderdaat echt zenuwslopend om niet te weten wat het is. Ik kan er al twee weken niet van slapen. Ik ben idd aan het overwegen een scan of scintigrafie te laten maken, mischien krijg ik zo eindelijk duidelijkheid.
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 05-08-17 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd die direct na elkaar geplaatst zijn.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:51

Ik kan er ook heel slecht tegen! Continu te malen! Vandaag is een ander Paard ingeslapen bij ons op stal..dat wil je dus echt niet!!

Wat betreft de ijzers secretly: daar zijn de meningen ernstig over verdeeld! De thermograve gaf aan dat ze met thermografie kan aantonen dat er wel degelijk mechanisme en doorbloeding plaatsvindt met ijzers..ook mijn smid beaamt dit!

Amber_Puck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 19:58

@ secretly zoals ik eerder al een paar keer heb uitgelegd, is het beslag alleen maar bedoeld om haar op dit moment comfortabeler te maken. Het is dus niet bedoeld om mee te proberen het probleem op te lossen. Het beslag is dus van tijdelijke aard. Op dit moment ben ik de opties voor een scan of scintigravie aan het bekijken in de hoop daarmee het werkelijke probleem boven water te halen.

@pol1 tja ik kan me helaats maar al te goed indenken hoe die mensen zich voelen. Ik wilde het eigenlijk niet in dit toppic ter sprake brengen omdat ik niet aandachtzoekerig/compleet rampzalig over wilde komen, maar helaats moet ik binnen zeer aanzienlijke tijd mijn andere paardje in laten slapen. Voor mij is dus op dit moment de nachtmerrie compleet.

Ik ben het trouwens helemaal eens met je mening over ijzers. Ik denk namelijk dat het in bepaalde gevalen wel degelijk van toegevoegde waarde is om je paard op ijzers te zetten.
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 05-08-17 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:24

Wat een verschrikkelijke rottijd ts!! Soms denk je waar begin je toch aan met die paarden.. kan je zoveel pijn en verdriet doen.. maar ook zoveel plezier.. mijn oudje 26 geniet ik elke dag van en dankbaar dat ie deze leeftijd al heeft mogen behalen! En tuurlijk heeft ie zn mankementen maar ik zie een happy paard over t algemeen!
Pfff lastige situatie!
Ik ga ook kijken wat de opties zijn voor een scan!

Amber_Puck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 20:32

@pol1 ik heb idd het gevoel dat het me op paardengebied gewoon echt niet meezit momenteel. Het is gewoon klap op klap. Maar toch als ik kijk naar alle mooie momenten met mijn paardjes, dan heb ik de pijn en het verdriet er wel voor over. Alle mooie herineringen die ik heb met mijn andere paardje pakt niemand mij meer af.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:56

TS
Als hoefbevangenheid echt kan worden uitgesloten dan zou ik in jouw geval ook aan een scintigrafie denken. Ik kan je de kliniek in Heesch aanraden. Het SMDC van Frans van Toor en Erik Bergman.

Secretly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 23:21

Ts het was niet aanvallend bedoeld mijn reactie. was enkeld bedoeld voor stof tot denken. Ik hoop idd dat je er iets wijzer gaat worden van de scans

Amber_Puck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 17:50

@ meiske1577 Bedankt voor de tip, ik zal de site even bekijken.

@secretly sorry als mijn reactie een beetje heftig was, ik ben de laatste tijd gewoon wat prikkelbaar door al het slaapgebrek en stress. Ik hoop het zelf ook, ik ben op zijn zachts gezegd nogal klaar met alle onzekerheid.
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 05-08-17 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_Puck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 17:15

Hoi Allemaal,

Zojuist gebeld door de Da met de uitslagen van de bloedtest. Mijn merrie is positief getest op de ziekte van lyme. Haar dosier word nu opgestuurd naar de kliniek in utrecht,en als het goed is word ik maandag gebeld over hoe we nu gaan behandelen.Echt zeer opgelucht dat er eindelijk een diagnose is. Niogmaals allemaal bedankt voor het meedenken en alle tips :)

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:33

Gelukkig dat er in elk geval een aanwijsbare oorzaak is gevonden. Succes met de verdere behandeling en hopelijk komt ze er weer helemaal bovenop.

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:40

Amber_Puck schreef:
Hoi Allemaal,

Zojuist gebeld door de Da met de uitslagen van de bloedtest. Mijn merrie is positief getest op de ziekte van lyme. Haar dosier word nu opgestuurd naar de kliniek in utrecht,en als het goed is word ik maandag gebeld over hoe we nu gaan behandelen.Echt zeer opgelucht dat er eindelijk een diagnose is. Niogmaals allemaal bedankt voor het meedenken en alle tips :)

Dan kom ik nog even terug op de tip over dierenkliniek den hoek in de Bilt.
Zijn idd holistisch dierenarts en erg goed in het behandelen van Lyme

Fijn dat er een oorzaak is gevonden en heel veel succes met de behandeling.

Amber_Puck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 17:43

@Floortz Dank je wel, ik ga er in ieder geval alles aan doen om te zorgen dat dat gebeurd.

@frisian_love Ik wacht eerst maandag even af, maar ik zal die kliniek zeker in mijn achterhoofd houden.
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 05-08-17 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:03

Fijn dat je nu wat weet!!