Hoe kan dit?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 21:32

Hoe lang heeft hij die deken dan op en hoe lang geleden was de vorige keer met het afspuiten? Ik denk toch dat er een plantje in het gras zit waar hij op reageert. Het kan best dat hij daar andere jaren geen last van had en nu ineens wel hoor.

Als het een reactie op de vliegwerende stof in de deken is, denk ik dat je dat in de eerste twee weken dat het goed warm is al zal krijgen.

Pikachu2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 11:52

Jet schreef:
Hoe lang heeft hij die deken dan op en hoe lang geleden was de vorige keer met het afspuiten? Ik denk toch dat er een plantje in het gras zit waar hij op reageert. Het kan best dat hij daar andere jaren geen last van had en nu ineens wel hoor.

Als het een reactie op de vliegwerende stof in de deken is, denk ik dat je dat in de eerste twee weken dat het goed warm is al zal krijgen.

Vanaf april ongeveer, en 30 mei was de vorige keer met afspuiten
Hij is sinds 1,5 jaar weidepaard ivm artrose in zijn hals en sindsdien heeft hij wel vaker dingen die hij voorheen nooit had :(

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:42

Toch lijkt het me dan sterk dat hij zo af en toe reageert op de deken. Een "verkeerd" plantje o.i.d. lijkt me meer aan de orde.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:57

Pikachu2004 schreef:
_Joelle schreef:
dazen prikken gewoon door deze dekens heen, misschien gewoon heftige reactie op de steken?

Jaa dat wilde ik dus eigenlijk weten, of ze daar gewoon doorheen kunnen prikken
Want hij vindt het nu ook fijn als je daar borstelt

Precies dit :j Steekbeesten prikken hier zo doorheen. Heb net dezelfde deken en kan die op 1 merrie ook niet gebruiken. Beest staat na een dag ook vol bulten. Is ook de enige die heftig reageert op insektenbeten. Enige deken die hier én jaren meegaat en een perfecte bescherming biedt, is de Rambo Sweet Itch Hoody.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:19

Hier ook de Bucas Buzz Off. Hier steken de dazen er gewoon doorheen en dan ziet het paard er ook zo uit. Deken aan de buitenkant goed en regelmatig inspuiten.

Pikachu2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 11:19

Citaat:
Precies dit :j Steekbeesten prikken hier zo doorheen. Heb net dezelfde deken en kan die op 1 merrie ook niet gebruiken. Beest staat na een dag ook vol bulten. Is ook de enige die heftig reageert op insektenbeten. Enige deken die hier én jaren meegaat en een perfecte bescherming biedt, is de Rambo Sweet Itch Hoody.

Bedankt voor je reactie!!

Pikachu2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 11:20

Bravura schreef:
Hier ook de Bucas Buzz Off. Hier steken de dazen er gewoon doorheen en dan ziet het paard er ook zo uit. Deken aan de buitenkant goed en regelmatig inspuiten.

Bedankt voor je reactie!!

chubster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 15:31

Afbeelding
E
Afbeelding

Afbeelding
Ik zit met precies hetzelfde probleem, waar ik geen antwoord op weet, paard heeft bultjes maar geen jeuk, zitten vooral op de zijkanten en billen en op de hals, daarom vliegendeken gekocht maar kan nog niet zeggen of t minder wordt, maar vanochtend omdat t wat regende paard met regendeken buiten gezet en toen ik die eraf haalde schrok ik idd ook de bultjes ieken wel ver drie-voudigd, woon zelfs aan de kust, en ik denk niet dat het een allergie is die met voer te maken heeft of zo, maar wat wel.....

Marvel

Re: Hoe kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 15:48

Mijn paard heeft dat met een vliegendeken ook, hij ziet er dan uit zoals die van Chubster maar dan over zn hele lijf.
Ik denk dat het van de dazen komt.
Als ik zn eczeemdeken van rambo dan weer op doe is het 24u later al veel minder en 48u later is t weg.

Nog even een tip vwb paard afspoelen en een deken erop. Ik doe dit alleen als het 23+ graden is, laat mn paard daarna rollen in wit zand en dan is hij met 10 min droog. Poets je het zand eraf en kan de deken weer op.
Als het niet zo warm is en je hebt geen tijd om te wachten tot je paard droog is kan je hem ook alleen even in zand laten rollen en daarna poetsen.
Deken natmaken zou ik dan weer nooit doen. Dat warmt in de zon ook gewoon op en kan net zo goed gaan broeien en daarbij jeuk veroorzaken, duurt ook even voordat mn rambo iig droog is.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 15:58

Die van mij heeft het nu ook. Ze heeft eczeem dus dacht eerst dat het daar aan lag. Ze zitten op de nek en schouder en volgens mij jeuken ze ook. Paard heeft net een week vakantie gehad en altijd de bucas zebra eczeemdeken opgehad. Schrok er wel even van zoveel bultjes ineens.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 17:15

De zebra deken van bucas is toch geen eczeemdeken? Die is toch fijnmazig en niet dicht?

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 17:20

Ik heb dit één keer eerder gezien en DA gebeld. Bleek een allergische reactie te zijn. Hiervoor een spuit gekregen en na een paar dagen was het weg. Waarschijnlijk van een bapaalde vlieg, maar onbekend en verder niet onderzocht (eigenaren waren op vakantie, dus heb alleen DA erbij gehaald)

chubster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 19:40

Het voer, de bodembedekking is hetzelfde gebleven, dus de veranderde omstandigheden zijn dus dat t zomer is en de weidegang, vorig jaar had mijn paard alleen wat bultjes op de hals en dit jaar voor het eerst dus ook op grote delen van het lichaam, denk niet dat het een voerallergiecis want dan zouden er ook op het hoofd buik en benen bultjes moeten zitten denk ik, maar blijft vreemd dat mijn paard dan zo extreem reageert op steken van insecten en gezien de hoeveelheid bultjes zouden het dan echt veel steken zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 21:46

Hier ook een paard gehad met deze bulten. Veearts heeft een spuitje gegeven en toen trok het weg. Is allergische reactie maar ben er nooit achter gekomen van wat precies. Is meerdere keren gebeurd.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 22:09

Hier eentje die dezelfde bultjes had, spuit heeft gehad van de DA en nadat dit uitgewerkt was twee keer zo hard terug kwam.

Hier was het een allergische reactie wat uiteindelijk voort lijkt te komen uit het nieuw geleverde hooi..

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 22:22

Jotoma schreef:
De zebra deken van bucas is toch geen eczeemdeken? Die is toch fijnmazig en niet dicht?

Ligt er aan welke uitvoering je hebt :j

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 22:24

My bad, wist niet dat ze ook echte eczeemdekens hebben, als in, die geen maas hebben maar dicht zijn. :j

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 22:27

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 23:48

Ah thnx!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:32

A_nouk schreef:
Hier eentje die dezelfde bultjes had, spuit heeft gehad van de DA en nadat dit uitgewerkt was twee keer zo hard terug kwam.

Hier was het een allergische reactie wat uiteindelijk voort lijkt te komen uit het nieuw geleverde hooi..

Hooi moet 2 a 3 maanden liggen voor het gevoerd kan worden. Zoals ze het hier noemen "de brand moet er uit zijn". Je paard kan bij vers hooi anders lichamelijk problemen krijgen.