Paard steeds trager, ook mager

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:07

Lastig zeg, wat is er veranderd sinds maart of juist de weken ervoor sinds ze slomer is?
Is ze aan de longeerlijn nog wel voorwaarts? Of op buitenrit?

Een paar ideeen: kan ze wormen hebben? Ook al heb je het getest, wormen komen niet altijd uit een mestonderzoek. Wanneer is ze laatste keer ontwormd?
- kan ze vastzitten in haar lijf? misschien osteopaat/chiropractor of fysio laten komen. Problemen in het voorwaarts zijn onder het zadel kunnen bijv uit de rug komen.
-misschien toch een poosje vakantie? En dan lekker de wei op. Wat is de reden dat ze nu maar een paar uur op de wei staat en niet langer? Juist aankomen lukt vaak goed op de wei.
- merriebrok zet idd aan, maar is ook erg gericht op lacterende paarden waardoor er weinig inzit om ze wat heter te maken. Misschien toch een andere brok. Bij mij werkt de draversbrok van havens heel goed.
Behoorlijk lastig dit als je geen idee hebt waar je het moet zoeken. Mijn gevoel zegt dat het iets lichamelijks is. Wat zegt je lesgeefster ervan?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:14

Optie maagzweer nog besproken?
Bij verdenking daarvan juist niet meer krachtvoer gaan geven ...

MerelV

Re: Paard steeds trager, ook mager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 17:26

Maagzweer is besproken en lijkt de dierenarts erg onwaarschijnlijk. Maar ik kan altijd nog een scopie doen.

-We hebben haar 1,5 week geleden ontwormd voor de zekerheid. Ook al kwam er niks uit de tests.
-Osteo komt volgende week
-Ze kan niet langer op de wei omdat wij maar een klein stukje hebben. Ook is het niet mijn stal.
-Ze heeft pas 3 weken vrij gehad en ik rij haar 3/4 keer per week een machinaal 1x wat zwaarder.
-Draversbrok wil ik proberen, even kijken welke het meest geschikt is.

Mijn instructeur heeft geen idee, maar vindt het wel vreemd.

henshem

Re: Paard steeds trager, ook mager

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:29

Is er een echo van het hart gemaakt?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:57

Zowel trager als mager, en dan vooral in combinatie, klinkt als een probleem met de nieren. De veearts kan aan de hand van een bloedmonster en/of de urine bekijken of de nieren van je paard wel in orde zijn.