Maastricht is toch iets van 40 minuten denk ik. Meer regio Echt, Maasbracht, Weert zeg maar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
[***] schreef:Neen, het andere noorden van Belgisch Limburg, haha![]()
Maastricht is toch iets van 40 minuten denk ik. Meer regio Echt, Maasbracht, Weert zeg maar
[***] schreef:Ik ben niet zo'n voicemailspreker, vind gewoon bellen al vervelend genoeg. Ik vraag me ook af hoeveel zin het allemaal heeft want ik weet dat de vorige berichten aangekomen en gelezen zijn. Ik heb er zo mijn bedenkingen bij bij alles en de energie die ik erin steek heb ik zelf ook hard nodig.
Het zelf doen is fijn in theorie, ik weet ook grotendeels wat moet gebeuren, maar naast dat ik schrik heb om wat fout te doen zit ik ook met fysieke problemen die het echt niet fijn maken. Net even met de voorhoeven bezig geweest en mijn weekend is weer om zeep voel ik.. Dit had ik ook aangegeven, dat ik wel zelf wil bijhouden maar het fysiek niet kan en of het een probleem was om vaker te komen (om de 6 weken zeker). Dit was geen probleem maar sindsdien krijg ik geen contact meer. En misschien is de uitdaging ook wel weg nu de pony zich gedraagt en zijn er interessantere gevallen, wie zal het zeggen.
Kenyada schreef:Op de paardnatuurlijk site verkopen ze ook n steunselraspje. Niet handig als er veel weg moet maar wanneer het bijgesneden is bijhouden hiermee is heel goed te doen!
[***] schreef:Ik heb er al een aantal die ik kan contacterenBedankt, voeg hem bij op het lijstje
@ aeolusnr1 : het gaat niet om het oefenen, die fase zijn we wel voorbij, ik kan er alles mee (inclusief steun en vijlen en noem maar op) maar een ander persoon (zeker met hoefsmidgeurtjes- en trekjes) moet helemaal opnieuw beginnen. Dingen die ik ermee kan kunnen dan gewoon echt niet meer omdat hij eerst het hele proces van weer vertrouwen en stap voor stap opbouwen door moet. Dus tenzij je hoefsmid bent en in vol ornaat wil komen oefenen denk ik niet dat het veel zin heeft, maar toch bedankt
aeolusnr1 schreef:Ik begrijp niet helemaal waar jouw angst vandaan komt, ieder paard, en ik bedoel echt ieder paard, dus ook jouw paard, kan leren braaf en rustig zijn voetjes te geven en ze ook zo op te houden terwijl er aan de voetjes gewerkt wordt. Ook met een voetsteun en ook met een schort of eender met welk ander tuig.
Dat is gewoon een deel van de training/opleiding van het paard, ik geloof best wel dat jouw paard ooit iets heeft meegemaakt dat minder leuk is uitgedraaid maar dit moet zeer zeker kunnen lukken.
Voor mij is dit zeer zeker een uitdaging die ik wil aangaan.
aeolusnr1 schreef:toevallig ben ik ook idd hoefsmid, rij-instructeur en tevens ook paardentrainer.
Als het bij jou goed kan dan is er dus idd een stapje van de training gelukt, maar het kan blijkbaar alleen bij jou en een training zou moeten gericht zijn op het werken met iedereen zolang het maar correct en met respect is en blijft. Er zijn dus blijkbaar toch belangrijke onderdelen in het leerproces verkeerd of onvolledig aangeleerd.
De fout zit echt nooit bij het paard, dus zit de fout bij ......
8nnemiek schreef:Heb je inmiddels al iemand gevonden?
Ik zie dat je redelijk in de buurt woont, en wij hebben sinds een tijdje een smid die ik erg goed vind en die rustig te werk gaat. Zijn voornaam is jacob maar de achternaam/tel nr zou ik even moeten navragen.
Edit, ik heb zijn website gevonden: http://www.hoefsmid-gebitsverzorger.nl