Duhelo schreef:In de zomer krijg ik haar weer op gewicht, maar dit is de eerste zomer dat ze er weer zo goed uit ziet, ik heb ze al een aantal jaar niet zo dik en blinkend meer gekregen en dan dit. als je aanrijdt staat ze je tegemoet te blinken uit de weide, ze is nog happy (en geloof me, zodra het iets kouder en natter wordt is ze niét meer happy als ze geen dekentje op krijgt., en dan wil je niét in haar buurt zijn ) , etc, hoe kan ik zo een dier gaan inslapen?
Allereerst heel veel sterkte, de gehele situatie is heel vervelend, het is altijd moeilijk om je paard zo te zien.
Ik vind haar op de filmpjes ook erg slecht lopen, maar ga me niet wagen aan een diagnose. Ben geen DA, ik zie alleen een paard dat echt niet kan draven, al zou ze je nog zo graag willen gehoorzamen.
Wat betreft je laatste zin, dat is het lastigste aan de hele situatie. Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten een aantal jaar geleden. Merrie liep niet goed maar zag er top uit. Toch de beslissing genomen, wachten tot ze zo ver op was/zoveel pijn had dat het ging tonen was voor mij geen optie.