Paard rare bulten op flank en buik

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 09:51

Hevonen schreef:
Was er een poosje geleden op bokt niet iemand wiens paard ook van die rare bulten had; erger dan dit paard, maar wel beetje zelfde type. (misschien moet je even zoeken binnen bokt).

Ja klopt, in dat topic lees ik ook mee maar toch is dat weer anders als bij mijn paard, haar paard heeft meerdere kleine bulten met korst, die van mij heeft ee nu echt nog maar 1, geen korst of rare plekken, puur een verdikking zeg maar.

Elise, de bult was zacht en is nu ietsjes harder geworden, kan er nog wel in prikken met mijn vinger.

Elisa2

Re: Paard rare bulten op flank en buik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:55

Hm..paard van een vriendin van mij heeft momenteel ook zo'n rare bult. En zij twijfelt ook of het van de insecten komt.

Is jouw paard goed ontwormd de afgelopen tijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:06

Ze is gewoon normaal ontwormd zoals altijd maar moet wel weer gebeuren.

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:10

Lijkt of ze ze toch ook veel vocht bij de bult(en) vasthoud, klopt dat?
Je kan eens proberen brandnetels of kleefkruid voeren, dat helpt om afvalstoffen af te voeren. Misschien kan dat haar iets ondersteunen. Brandnetels helpen bijv ook heel goed tegen stalbenen :)

Brandnetels moet je nu makkelijk kunnen vinden hahaha :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:05

Nandos, nee is echt puur alleen de bult, heb niet het idee dat ze daaromheen vocht vast houdt.
Maar bedankt voor je tip, brandnetels kan ik altijd proberen inderdaad, hoe voer je dat eigenlijk? Gewoon plukken, maar moet ik ze dan niet eerst wat laten drogen of iets? En hoeveel voordat je effect hebt?

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:48

Romy1234 schreef:
Nandos, nee is echt puur alleen de bult, heb niet het idee dat ze daaromheen vocht vast houdt.
Maar bedankt voor je tip, brandnetels kan ik altijd proberen inderdaad, hoe voer je dat eigenlijk? Gewoon plukken, maar moet ik ze dan niet eerst wat laten drogen of iets? En hoeveel voordat je effect hebt?

Gewoon plukken ja en eventueel even laten liggen. Die van mij eten ze ook als ze net geplukt zijn, maar sommige paarden vinden dat niet fijn omdat de "brand" er dan nog niet uit is. Als je ze een paar uurtjes laat liggen gaat de meeste brand eruit. Het is natuurlijk geen wondermiddeltje dat gelijk al het vocht en de afvalstoffen afneemt, maar het is een goede ondersteuning. Ook bloedzuiverend dus een heel gezond kruid om af en toe te geven, mijn paardjes worden er heel blij van ze vinden het erg lekker.

Je kan echt wel een flinke bos geven hoor. Ik geef vaak twee bossen (wat ik met mijn handen kan pakken) aan ieder paard. Mijn mini krijgt 1 bosje. Met steel en al, wel de wortels eraf.

Hopelijk is je paardje snel van de bult(en) af!! Werkt de Vliegendeken ter verkoming van nieuwe bulten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:12

Ga ik maar eens plukken dan hihi.
De vliegendeken werkt wel goed want ze krijgt er geen nieuwe bulten bij iig, alleen dan die ene die alleen maar groter word.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 08:17

Ik vind het raar dat hij steeds groter word..dat hoort niet. Misschien toch verstandig om de dierenarts weer te vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 08:47

Dat vond ik dus ook raar, gisteren dus wederom de da gebeld en die houdt nog steeds vast aan een allergie of littekenweefsel.
Ik heb ook al verder gebeld naar een kliniek maar die zeggen het zelfde.
Gisteren was hij gelukkig niet groter geworden, ik kijk het vandaag nog weer even aan en anders wil ik dat de da morgen weer komt en er ook wat aan doet.

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 10:39

Heb je al geprobeerd te koelen? Misschien paar keer per dag eens afspuiten zou het kunnen helpen slinken. Die bult zal ook wel een beetje in de weg zitten neem ik aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:27

Dat heb ik in het begin wel gedaan, maar heb niet de mogelijkheid een paar keer per dag naar stal te gaan met 2 hele kleine kinderen.
Deed elke dag koelen en dan nog coolingsgel erop maar had niet het idee dat het wat deed, misschien dat het wel wat zou doen als ik meerdere keren op een dag kon koelen maar helaas.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:16

Romy1234 schreef:
Dat vond ik dus ook raar, gisteren dus wederom de da gebeld en die houdt nog steeds vast aan een allergie of littekenweefsel.
Ik heb ook al verder gebeld naar een kliniek maar die zeggen het zelfde.
Gisteren was hij gelukkig niet groter geworden, ik kijk het vandaag nog weer even aan en anders wil ik dat de da morgen weer komt en er ook wat aan doet.

Ja dat is terecht..want litteken weefsel? waarvan dan? en zo maar ineens? en waarom word dat groter? allergie kan..maar wellicht kunnen ze dan een allergie test doen?
Of wellicht een biopt nemen van de bult..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:52

Dus dat inderdaad, dat vroeg ik mij ook al af.
Als het vanavond weer niet anders is of groter dan wil ik dat er morgen inderdaad biopt genomen word of iets.