Romy1234 schreef:Nandos, nee is echt puur alleen de bult, heb niet het idee dat ze daaromheen vocht vast houdt.
Maar bedankt voor je tip, brandnetels kan ik altijd proberen inderdaad, hoe voer je dat eigenlijk? Gewoon plukken, maar moet ik ze dan niet eerst wat laten drogen of iets? En hoeveel voordat je effect hebt?
Gewoon plukken ja en eventueel even laten liggen. Die van mij eten ze ook als ze net geplukt zijn, maar sommige paarden vinden dat niet fijn omdat de "brand" er dan nog niet uit is. Als je ze een paar uurtjes laat liggen gaat de meeste brand eruit. Het is natuurlijk geen wondermiddeltje dat gelijk al het vocht en de afvalstoffen afneemt, maar het is een goede ondersteuning. Ook bloedzuiverend dus een heel gezond kruid om af en toe te geven, mijn paardjes worden er heel blij van ze vinden het erg lekker.
Je kan echt wel een flinke bos geven hoor. Ik geef vaak twee bossen (wat ik met mijn handen kan pakken) aan ieder paard. Mijn mini krijgt 1 bosje. Met steel en al, wel de wortels eraf.
Hopelijk is je paardje snel van de bult(en) af!! Werkt de Vliegendeken ter verkoming van nieuwe bulten?