Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pol1 schreef:Waarom zou magnesiumcitraat maar voor 11 tot 16% uit magnesium bestaan? Zie bijvoorbeeld die van pharma horse?
En waar koop jij je magnesium mizora?
Citaat:5 gram Magnesium Citraat bevat ca. 800 mg Elementaire Magnesium.
Mizora schreef:In mijn ogen wel, en tot nu heb ik ook nog geen reacties van mensen gehad die verschil merkte tussen de twee, behalve als ze flink meer zijn gaan voeren omdat oxide zo vee goedkoper is (maar dan is het dus ten voordele van de oxide).
Focussed schreef:Die magnesiumgries van de Welkoop bevat alleen een behoorlijk hoog ijzer gehalte en is eigenlijk de reden dat hij niet geschikt is voor paarden. Ik weet dat een aantal mensen die het voerde om die reden er mee gestopt zijn. Ijzer stapelt zich namelijk op in het weefsel en kan dan voor vervelende problemen zorgen.
Mizora schreef:De hoeveelheid ijzer is beperkt:
90% is magnesiumoxide
De andere 10% (gegeven door agrifirm) is:
Calcium oxide - CaO 3.5%
Silicium oxide - SiO2 3%
Iron oxide - Fe2O3 1.5% = 1.05% ijzer.
Aluminium oxide - Al2O3 0,5%
Bij 20g magnesium voer je dan dus 210mg ijzer extra. Dat komt ongeveer overeen met 1kg ruwvoer.
pol1 schreef:Maar wat is dan een compleet supplement waar afdoende magnesium in zit? Ik voer nu de force maar geen idee of daar afdoende magnesium in zit!!
pol1 schreef:Maar wat is de aanbevolen hoeveelheid voor een paard van 600kg ik heb van een vriendin nog een zak magnesium gekregen van paard natuurlijk en die adviseert 14 gram per dag! Dat is beduidend meer dan de force..
Sonja89 schreef:pol1 schreef:Maar wat is de aanbevolen hoeveelheid voor een paard van 600kg ik heb van een vriendin nog een zak magnesium gekregen van paard natuurlijk en die adviseert 14 gram per dag! Dat is beduidend meer dan de force..
Dat is bedoeld als tijdelijke kuur om tekorten op te heffen. Staat ook uitgelegd op hun site!
pol1 schreef:Maar wat is de aanbevolen hoeveelheid voor een paard van 600kg ik heb van een vriendin nog een zak magnesium gekregen van paard natuurlijk en die adviseert 14 gram per dag! Dat is beduidend meer dan de force..