intraveneus magnesium toedienen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

corinec

Re: intraveneus magnesium toedienen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:03

Ik heb het zelf ook via infuus gekregen ivm zwangerschapsvergiftiging. Eerst kreeg ik in 15 minuten een hele hoge dosis toegediend en daarna nog 24 uur een normale dosering. Het is inderdaad net of je in de brand staat. Afschuwelijk spul. Ik kreeg het om hersenschade en toevallen te voorkomen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:11

Zoiets was het bij mij ook, weet het niet precies meer. Was 30 weken zwanger, had weeën en werdt klaargemaakt om naar Amsterdam vervoert te worden. Ging allemaal een beetje langs me heen. Maar dat het naar spul was, dat kan ik me nog erg goed herinneren.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 20:54

Oei das idd erg naar zeg.
Gaat het nu wel goed met jullie?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:06

Ja hoor, met mij wel. Dochter is nog blijven zitten tot 34 weken en is inmiddels bijna 11 maanden. Ben een hoop narigheid van de zwangerschap vergeten, maar dat echt niet. Ik ben echt geen miep met mijn paarden, maar dit zou ik ze echt niet aandoen als er nog opties zijn. Ik kom het zelf nog begrijpen, maar leg het naar eens uit aan een paard.

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:16

Mijn meisjes zijn nu 20 maanden en zijn gezond. Na mijn keizersnede nog een keer magnesium gekregen maar dan bijna 2 dagen. Ik zal het ook nooit vergeten. Ik weet ook nog dat ik meerdere keren gevraagd heb of het infuus er niet uit mocht zodat ik me beter zou voelen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 21:25

Poehee dan was het erg zwaar voor jullie. Fijn dat jullie kindjes het goed doen en dat jullie er goed bovenop zijn gekomen!

Ik blijf mn paard de magnesium gewoon door het voer geven want zoals jullie het beschrijven is het anders geen "lolletje".

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 23:04

Wat je ook niet moet vergeten is de soort.
Ik wordt mega huilerig van magnesiumsulfaat, maar van andere ampullen voel ik me echt prima.
De kunst is vooral om het echt langzaam binnen te krijgen.
En het is ook zo dat hoe groter het tekort is hoe heftiger het aankomt, zolang ik braaf 2x per week prik komt het niet hard aan.
Maar ga ik eerst mega spierkramp kweken, ja dan merk ik dat goed.
Maar ik gok dat elk ziekenhuis daarin een protocol heeft, en volgens mij is magnesium niet super gangbaar wat de kans op te snel inspuiten wel vergroot denk ik.
Want bij te snel dipt je bloeddruk lekker, daarom heb ik altijd een glas zoet drinken naast me staan om op te peppen en dan merk ik weinig. :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 23:06

Welke vorm van magnesium voer je? Oxide, chelaat? Daar zit ook nogal verschil in qua hoe goed ze het op kunnen nemen. En geef je wel genoeg?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 23:28

Ik voer de chelaat nu.
Heb echt alle soorten getest.
Het probleem ligt denk ik ook bij een disbalans van mineralen vandaar dat ik ook hooi laat analyseren.

Verder zegt ieder lab ook iets anders. Belgie en Duitsland zeggen magnesium is net binnen de minimum grens en Nederland zegt te weinig.
Test via internist belgie zegt ook dat het te weinig is.

Is een giga puzzel dat paard.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 23:33

Balen maar interessant...
Ze doen het inderdaad bij koeien.
En ja, overmaat aan andere dingen kunnen zorgen dat Mg niet goed opgenomen wordt. Ook nakijken dus.
Ik ben benieuwd of je het gaat doen en wat de resultaten zijn!
Volgens een lijstje op internet (voor de mens), alles wat Magnesium kan tegenwerken (daarom niet specifiek de opname ervan)

"Vitamins: B9, B10, B12, D, E
Minerals: Ca, Cu, Fe, Mn, Na, P
Metals: Cd, Pb"

http://www.return2health.net/articles/v ... tagonists/

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 23:52

Wat ik nu bij mijn paard doe ("ongelukje" gehad en daardoor wat stijver/spierpijn) is dat ik magnesium op hem spuit... Magnesium kan ook op worden genomen via de huid... Hij heeft dan wel geen tekort, maar om even wat extra's te doen voor zijn spieren.

Weet niet of dat anders ook nog kan helpen bij een echt tekort? Bij mensen wordt beweerd dat het beter via de huid kan gaan dan via pillen.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 07:25

Utixo schreef:
Ik heb het in het ziekenhuis toegediend gekregen tijdens mijn zwangerschap. Werd er echt heel erg naar van! Vraag me af wat het bij een paard doet.

Ja bij mij dus ook, ivm zwangerschap vergiftiging.